Hamilton regna en el caos de Sotxi i sentencia el seu tercer títol
Triomf del britànic i abandó de Rosberg per un problema amb l’accelerador
BarcelonaHi ha dies en què l’espectacle de la Fórmula 1 queda eclipsat pels errors de pilotatge i els problemes mecànics dels monoplaces. Són curses caòtiques, imprevistes, amb resultats incerts i on els mèrits no sempre van per sobre dels demèrits. L’últim gran exemple es va viure ahir a Rússia, al traçat de Sotxi.
I si no que l’hi diguin a l’alemany Nico Rosberg, que havia aconseguit la pole, havia fet una sortida excel·lent i estava liderant la prova -i retallant distància al Mundial- fins que el seu Mercedes va dir prou. Un error a l’accelerador que el va deixar fora de combat i va servir el títol en safata a Hamilton, que ja pot ser campió a la pròxima cursa. O que l’hi diguin a Valtteri Bottas, que s’havia guanyat a pols la tercera posició del podi però va quedar-se amb la mel als llavis quan Kimi Räikkönen el va fer fora de la pista en un intent d’avançament matusser, més propi d’un rookie que d’un campió del món. O a Carlos Sainz -hospitalitzat dissabte després de patir un xoc frontal amb les tanques de protecció-, que ahir va sortir últim i va aconseguir escalar fins al setè lloc -la millor classificació de la temporada- fins que, ja al final, es va quedar sense frens.
El Gran Premi de Rússia no té gaire bona fama entre els pilots. El traçat és relliscós i el comportament dels monoplaces és imprevisible. Per postres, la xicana que hi ha després de la sortida és un coll d’ampolla que acostuma a provocar accidents. Dit i fet. A les curses prèvies de GP2 i GP3 el cotxe de seguretat va haver de sortir a causa de les topades en aquell punt crític. La cursa dels grans no va ser una excepció, arran de la topada entre Ericsson i Hülkenberg, tots dos fora de combat. L’altre gran accident del dia va ser el de Grosjean, que va trinxar el seu Lotus després de perdre el control en un dels revolts més ràpids, per sobre dels 200 quilòmetres per hora. Sortosament, va sortir-ne il·lès. L’altre abandó va ser el de Ricciardo, també per problemes mecànics.
En el caos, l’únic constant va ser la superioritat de Hamilton, que es va beneficiar de l’abandó de Nico Rosberg des de la volta número vuit. El seu repte era no cometre cap errada. I no ho va fer. Va travessar la línia de meta en solitari i, si torna a guanyar d’aquí quinze dies als Estats Units, revalidarà el títol de campió del món, el tercer del seu compte particular.
Räikkönen i Alonso, sancionats
Tot i que Räikkönen va travessar la meta en cinquè lloc, els comissaris el van considerar culpable de l’accident amb Bottas i el van penalitzar amb 30 segons. Això va fer que el de Ferrari caigués fins al vuitè lloc -i, de retruc, que Mercedes aconseguís el títol de constructors-. També va ser penalitzat Alonso per avançar amb bandera groga.