Guerra oberta entre Verstappen i Hamilton: accident espectacular i Mundial obert
Una topada entre els dos deixa fora el pilot de Red Bull i encén la polèmica mentre el britànic es proclama vencedor
Barcelona"No ens rendim mai!", cridava Hamilton per la ràdio després de travessar la línia de meta. Amb la grada de Silverstone embogida, amb aficionats de peu cridant i aplaudint l'heroi nacional, Lewis Hamilton ha protagonitzat un cap de setmana per al record. Després de veure's superat en els últims grans premis per Max Verstappen, el britànic ha ressorgit i ha donat un cop sobre la taula de cara al Mundial: ha retallat la distància a només 7 punts. Amb el seu rival directe fora de l'asfalt, després d'eliminar-lo en una topada en el primer gir, el pilot de Mercedes ha hagut de remuntar, gestionar una penalització i fer un temps rècord per endur-se el trofeu a casa seva.
Hamilton va aprendre la lliçó de la cursa curta de dissabte i no ha tornat a cometre els mateixos errors. Amb una sortida excepcional per la zona bruta de la pista, s'ha enganxat a la roda de Verstappen abans del primer revolt. Els dos pilots han anat a fons des dels primers instants de la cursa, amb avançaments constants i al límit, i han escenificat una lluita com feia anys que no es veia a la Fórmula 1. Tot i mantenir la primera posició després que s'apaguessin els semàfors, Verstappen s'ha vist assetjat per Hamilton des del primer revolt fins que el britànic ha xocat amb la roda dreta del darrere del Red Bull i ha provocat que el monoplaça del neerlandès sortís disparat fora de l'asfalt a més de 300 km/hora. La topada ha sigut dura i el mur de neumàtics no ha pogut suportar el fort impacte i s'ha trencat. Verstappen ha sortit caminant del monoplaça instants abans que el safety car sortís a la pista. La bandera vermella ha onejat a Silverstone i tots els pilots han tornat als boxs.
La guerra ha començat per la ràdio. Tant Mercedes com Red Bull han pressionat per les ones a Michael Masi (director de cursa) per defensar els seus pilots mentre els comissaris decidien qui era el culpable de l'accident. Amb els monoplaces parats durant més de 15 minuts a la sortida dels boxs, les discussions i les comunicacions han sigut constants i finalment, minuts després que es reprengués la cursa amb una nova sortida des de la graella, Hamilton ha sigut sancionat amb 10 segons. La cursa tornava a començar i l'heptacampió del món sortia amb desavantatge.
El Ferrari no aguanta la pressió
En la que ha sigut, a la pràctica, la tercera cursa del cap de setmana, Charles Leclerc s'ha apoderat del liderat després de l'incident entre Verstappen i Hamilton. Amb una sortida contundent, el monegasc ha obert espai i ha anat allunyant-se de la resta de pilots, mentre començava a patir problemes al motor del seu Ferrari. Amb el liderat a la mà durant tot el Gran Premi, Leclerc ha lluitat contra els elements per endur-se el trofeu, però Hamilton encara havia de dir l'última paraula. El britànic, encoratjat pels milers d'aficionats que l'acompanyaven des de les grades, ha anat volta rere volta retallat un segon al pilot de l'escuderia italiana.
Sense el seu màxim rival sobre l'asfalt, el britànic era conscient que era la seva oportunitat de fer un pas endavant en el Mundial. Hamilton s'hi ha anat acostant fins que s'ha enganxat a la roda del monegasc, que no ha pogut fer res més que resistir-se uns quants revolts fins a veure el Mercedes sobrepassar-lo en la mateixa corba on Hamilton havia tingut la topada amb Verstappen, que clarament ha condicionat el Gran Premi. Bandera britànica en mà, Hamilton ha marxat corrent cap a les graderies per celebrar amb els seus seguidors que ha tornat més fort que mai. En terres angleses feien falta alegries com aquesta set dies després de la derrota a Wembley a la final de l'Eurocopa.