FÓRMULA 1
Esports12/04/2015

El GP de la Xina de Fórmula 1, en 5 moments clau

Hamilton ha guanyat la cursa per davant de Rosberg i de Vettel. Els McLaren d'Alonso i Button acaben la seva primera cursa

Nuria García
i Nuria García

BarcelonaAquest diumenge s'ha disputat el Gran Premi de la Xina de Fórmula 1, amb el triomf de Lewis Hamilton, el segon de la temporada. Nico Rosberg ha estat segon, completant així el segon doblet de Mercedes aquest any, i Sebastian Vettel ha acabat tercer. Aquests han estat els cinc moments clau de la cursa:

  1. Gran sortida de Lewis HamiltonEl cap de setmana de Lewis Hamilton ha estat per emmarcar: el més ràpid en totes les sessions d'entrenaments lliures, també es va adjudicar la 'pole position' i aquest diumenge ha guanyat la cursa. El britànic, conscient que el seu company intentaria avançar-lo en l'arrencada, s'ha situat ràpidament davant de Rosberg, tancant la porta i, de retruc, qualsevol opció de l'alemany de pispar-li el primer lloc. Des de llavors, Hamilton no ha tingut rival i, tot i que no li ha agradat creuar la línia de meta darrere del cotxe de seguretat, ha acabat celebrant el segon triomf de la temporada, un triomf que el consolida com el líder del campionat.
  2. Ferrari, el segon equip en discòrdiaA Sepang, Sebastian Vettel va donar la sorpresa aconseguint el triomf. A Xangai, els pilots de Ferrari ja havien avisat que el traçat xinès no seria el malai, que aquest circuit no els beneficiava tant. A Malàisia, Ferrari va aconseguir fer una estratègia diferent a Mercedes, però a Xangai, l'escuderia alemanya s'ha 'copiat' l'estratègia de la italiana i ni Vettel ni Räikkönen no han tingut res a fer i no han pogut discutir el triomf als Mercedes. En la lluita Ferrari-Williams per ser el segon equip en la lluita pel campionat de constructors, els de 'Il cavallino rampante' estan un pas pel davant, però encara els queda feina per fer per discutir tots els triomfs als Mercedes.
  3. El cotxe de seguretat i RäikkönenKimi Räikkönen ha fet una gran primera volta: arrencava sisè, però abans de completar la primera volta ja rodava quart: el finlandès es va cruspir en un instant els dos Williams per situar-se darrere del seu company, Sebastian Vettel. Räikkönen, però, no va poder passar d'aquí. A les acaballes, amb pneumàtics més frescos que Vettel, va apropar-se a l'alemany per intentar discutir-li el podi, però l'entrada del cotxe de seguretat a dues voltes per al final va acabar amb les seves opcions de remullar-se amb cava. El finlandès, a més, s'ha mostrat emprenyat per ràdio quan ha hagut de doblar pilots, sobretot amb els McLaren: "Traieu-me aquest McLaren del davant", ha cridat Räikkönen per ràdio quan havia de superar Alonso, que rodava més lent.
  4. Una gran cursa amb un final infeliç per a VerstappenMax Verstappen està demostrant cursa a cursa que no ha arribat a la F-1 només per ser "el fill de". L'holandès s'ha mostrat descarat quan ha hagut de fer avançaments, al principi superant els Sauber i Sergio Pérez amb maniobres en les que no ha dubtat, oferint espectacle. El Toro Rosso no destaca per tenir molta potència, però Verstappen supleix aquesta mancança amb desvergonyiment sobre la pista. Després d'escalar posicions i arribar als punts, l'holandès ha vist com el moto del Toro Rosso deia prou al bell mig de la recta principal. Per retirar el cotxe, els comissaris han protagonitzat l'anècdota del Gran Premi: han intentat fer passar el cotxe per una porta d'accés al 'pit-lane' que era estreta i, després de diversos intents (mentre el cotxe de seguretat era a la pista), han hagut d'arribar els mecànics de Toro Rosso per desmuntar els bigotis del cotxe, que finalment ha pogut arribar al box de l'equip entre els aplaudiments irònics de la graderia.
  5. Els McLaren veuen per fi la bandera de quadresA Xangai els dos McLaren han aconseguit acabar la cursa, després de dues en què s'havien retirat els dos cotxes. Fernando Alonso ha acabat 12è mentre el seu company, Jenson Button, ha creuat la línia de meta darrere d'ell. "És molt important que haguem acabat els dos. Hem recopilat informació per analitzar, informació que ens permetrà millorar", ha dit Alonso. "Cal millorar en tots els aspectes, ser més consistents, millorar el motor, l'aerodinàmica... i jo m'he de fer encara amb el cotxe" ha afegit l'asturià. La capacitat de millora per al proper Gran Premi serà limitada, ja que tot just la setmana vinent es disputa el GP de Bahrain.