Marc Márquez es queda sense rivals a Le Mans
Triomf del pilot català, que és més líder del Mundial, i caigudes de Dovizioso i Zarco
BarcelonaMarc Márquez ha arribat amb força a Europa. Després del triomf que va aconseguir al Circuit de les Amèriques –la que gairebé està considerada com la seva segona casa– i del de Jerez, aquest diumenge, al circuit de Le Mans, ha sumat la tercera victòria consecutiva. A un circuit on les Yamaha sempre havien anat molt millor, on una Honda no guanyava des del 2014, Márquez ha donat un cop sobre la taula. I és que al traçat francès Márquez s'ha quedat sense rivals: el seu triomf, sumat a la caiguda de Dovizioso (la segona seguida, després de la de Jerez) i la de Zarco fan que el català sigui més líder de la categoria reina. "Estic content pel resultat final, pel nivell, per com s’ha posat el campionat. Millor tenir aquest avantatge que no tenir-lo. Honestament, si Dovizioso no hagués caigut, hagués estat més ajustat", reconeixia Márquez, rialler després del podi.
El de Cervera, que arrencava segon, no ha sortit excessivament bé i, després de gairebé xocar amb Zarco i de veure's sorprès per la caiguda de Iannone, ha caigut fins a la cinquena posició, darrere de Lorenzo, Zarco, Dovizioso i Petrucci. Si Márquez no ha sortit bé, qui sí que ho ha fet ha sigut Lorenzo. El mallorquí s'ha situat primer i ha aguantat els intents d'avançament de Zarco, que tenia ganes de fer-ho bé davant la seva afició, a casa seva.
A banda de Márquez, que s'ha situat tercer ràpidament, també ha recuperat posicions Dovizioso, que primer ha avançat Zarco i després Lorenzo. I quan anava primer, l'italià ha caigut, sorprenentment. Dovizioso, un pilot que gairebé mai comet errades, ha vist com se li tancava la direcció de la seva moto, queia a terra i deixava al davant Lorenzo altra vegada. No havia passat ni una volta quan el que generava un "Oh!" general a Le Mans era Johann Zarco: l'heroi local queia quan era segon.
Sense Dovizioso i Zarco, Márquez s'ha enganxat a Lorenzo, a qui ha superat en la volta 9, amb una maniobra arriscada: ha vist que el mallorquí s'obria una mica i no ha perdonat avançant-lo per l'interior, cosa que ha obligat Lorenzo a aixecar la moto per no tocar-se. Quan s'ha vist al davant, Márquez ha gestionat a la perfecció la cursa, tot i que ha estat a punt de caure i ha fet una de les seves ja famoses 'salvades' per evitar rodolar per terra.
El podi l'han completat Danilo Petrucci, que està fent números per ser el rival de Lorenzo en la lluita per aconseguir la segona Ducati oficial de cara a la temporada vinent, i Valentino Rossi. L'italià ha salvat els mobles per a Yamaha, pujant al tercer graó del podi.
Bagnaia guanya a Moto2 i és més líder de la categoria
Francesco Bagnaia no ha tingut rival i ha aconseguit una important victòria al Gran Premi de França de Moto2, ja que el consolida una mica més com el líder de la general de la categoria intermèdia del campionat del món. Bagnaia, que sortia des de la 'pole', només ha vist com Àlex Márquez podia seguir-li el ritme, però tot i que a les acaballes ha intentat apropar-s'hi, el de Cervera no ha tingut opció de lluitar pel triomf i ha aconseguit la segona posició.
Darrere d'Àlex Márquez, Joan Mir ha aconseguit el seu primer podi en aquesta categoria. El pilot de Palma, que ha estat entre els primers des de l'inici, ha avançat a onze voltes per al final Marcel Schrotter i s'ha situat tercer, una posició que des de llavors no ha abandonat.
Xavi Vierge, que estava cridat a ser un dels pilots que lluitarien pel triomf, ha tingut un problema abans de la volta de reconeixement, ha sortit des del fons de la graella (la volta de reconeixement l'ha començat des del 'pit-lane') i ha fet una gran remuntada: en dues voltes ja havia recuperat més de 20 posicions i, tot i sortir 36è, ha acabat en una gran cinquena posició.
El català Albert Arenas suma el primer triomf de la seva carrera a Moto3
El pilot gironí Albert Arenas ha aconseguit a Le Mans el primer triomf de la seva carrera al Mundial de Moto3. Arenas, que rodava al grup capdavanter, s'ha vist beneficiat per tres accions a final de carrera. La primera, per la caiguda a l'última volta de Bastianini que, de retruc, ha fet caure posicions a Kornfeil; la segona, per l'incident que hi ha hagut en l'últim revolt de l'última volta de la cursa entre Di Giannantonio, Bezzecchi i Martín, que ha acabat amb els dos últims a terra i amb Di Giannantonio, que havia creuat la línia de meta com a guanyador (i que ha celebrat la victòria durant la volta d'honor), sancionat amb 3 segons de penalització per haver trepitjat la zona verda del circuit.
"He tingut una mica de sort per les caigudes, però sigui com sigui, jo era allà per lluitar pel triomf. Vull dedicar-li el triomf a Ángel Nieto", ha dit Albert Arenas, que corre per a l'equip que porta el nom del pilot madrileny que va morir l'agost passat.
Així, Arenas ha aconseguit la victòria, seguit de Migno, el seu company d'equip i de Marcos Ramírez, que ha hagut de córrer altre cop des del seu box per pujar al podi, ja que ha sabut que era tercer quan ja havia entrat al seu taller.
La cursa, de fet, ha estat animada, ja que el grup capdavanter, fins a l'última volta, tenia fins a nou pilots. Martín era un dels pilots que lluitaven pel triomf, mentre que Arenas, per darrere, esperava pacient la seva oportunitat. La caiguda de Bastianini quan tot just començava l'última volta (és el tercer zero per a l'italià, un dels pilots cridats a lluitar pel títol de campió del món) en què s'ha vist involucrat Kornfeil (ha volat i no ha arribat a caure, però ha perdut moltes posicions i ha acabat sisè), ha fet que el grup es fes més petit. Encara s'ha reduït més quan Bezzecchi i Martín han caigut, tot i que llavors el grup ja s'havia obert una mica més i els pilots que hi havia per darrere no han tingut opció de discutir-li un triomf a Di Giannantonio que més tard una sanció li ha arrabassat.
El Mundial, tot i la caiguda, el continua encapçalant Bezzecchi, amb 63 punts. Di Giannantonio és segon, amb 59, tres més que Canet i quatre més que Jorge Martín, que ocupa la quarta posició.