El futur de la F1 al Circuit, en l’aire
MontmelóLa direcció del Circuit de Barcelona-Catalunya vol negociar amb Liberty Media l’exoneració del cànon anual (22 milions d’euros) o, si més no, un descompte, atesa l’absència de públic de pagament. Sobretot perquè a la pròrroga obtinguda el 2020 es va descartar incloure-hi una “clàusula covid” que els alliberés d’aquest compromís econòmic en cas que es produïssin circumstàncies com les que hi ha ara. L’alt valor de la pòlissa de cobertura va influir en aquesta renúncia: un estalvi que ara pot sortir molt car.
Ramon Tremosa, conseller d’Empresa i Coneixement, i a la vegada president del Circuit, va dir, sense especificar res més: “Ara començarem les negociacions per consolidar la continuïtat de la cursa a Catalunya per un termini superior al que hem tingut fins ara”. Però ni la voluntat d’una rebaixa en aquest fee del 2021, ni la competència que poden significar la tornada de Turquia al calendari (que substitueix el Canadà, tot i que ha renovat per tres anys), ni l’ajornada estrena de la cursa del Vietnam, ni fins i tot la voluntat d’entrar-hi de Miami posen les coses fàcils al futur de la F1 aquí. Per no parlar de la feina sorda que fan per terra, mar i aire els que voldrien que aquesta cursa es fes en qualsevol circuit espanyol... abans que al català. Tot i això, Tremosa va considerar que “hi ha bona predisposició” per a la renovació, en sintonia amb els comentaris de Jaume Collboni, tinent d’alcalde de Barcelona, que va dir per primera vegada oficialment que la ciutat donarà suport al govern de la Generalitat per a la continuïtat de la cursa.
A Liberty Media no li ha fet cap gràcia que només entressin mil abonats al Circuit (de fet, només uns 800 van manifestar el seu interès per assistir-hi inscrivint-se per al sorteig), i els altres precedents d’esdeveniments esportius que hi ha hagut recentment al territori encara han molestat més els promotors del campionat, que pensen que potser s’hauria pogut encabir mil espectadors... a cadascuna de les tribunes de Montmeló.
De la mateixa manera que aquests gestors l’any passat van quedar molt agraïts amb la direcció d’aquesta pista perquè van fer mans i mànigues per tirar la cursa endavant –i per això van pagar un milió d’euros, en lloc de cobrar-ne 22–, aquest cop l’estat d’ànim és molt diferent.
Ara la incògnita és saber si serà més difícil obtenir un descompte per al cànon d’enguany o aconseguir que l’any vinent la prova es mantingui al calendari. Mala peça al teler, tot plegat.