Visa se suma a Coca-Cola i reclama una comissió independent que reguli la FIFA
L'empresa nord-americana exigeix reformes a l'organització i destaca que aquestes reformes "no són possibles amb els actuals dirigents"
BarcelonaPrimer va ser Coca-Cola, i ara Visa. Dos dels principals patrocinadors de la FIFA ja han mostrat el seu descontentament respecte als recents casos de corrupció que pateix la màxima organització mundial del futbol. "Considerem la gestió de la nostra empresa, la nostra marca i els nostres clients, de la màxima importància, i intentem vincular-nos amb els alts estàndards i treballar amb aquells que pensen i actuen com nosaltres", ha explicat el director general de Visa, Charlie Scharf.
Totes dues empreses estatunidenques han reclamat que es creï una comissió independent que reguli la FIFA, per evitar casos de corrupció dins d'aquest organisme. "No crec que la FIFA compleixi les normes que exigim. A més, la seva resposta és insuficient i segueix demostrant que no és conscient de la importància dels canvis necessaris", ha defensat crític Scharf, que creu que les reformes només poden ser aplicades de forma verídica si es modifica l'actual equip de govern de la FIFA. "Amb l'actual direcció no és possible cap reforma creïble", ha lamentat.
La setmana passada van ser representants de Coca-Cola els que van demanar reformes. "Exigim persones imparcials designades per supervisar l'esforç de reformar la governança de laFIFA i les seves normes en matèries de drets humans", exposava un comunicat de l'empresa de begudes enviat a l'organisme que encara presideix Joseph Blatter, amb l'objectiu de "recuperar la confiança perduda".