Futbol català

El multimilionari japonès que vol portar un històric de Barcelona al futbol professional

Taito Suzuki ha passat de ser el principal patrocinador del club a convertir-se en el màxim accionista de l'entitat

Taica Corporation adquireix la majoria de les accions de la UE Sant Andreu
Ferran Martínez Tarrida
14/11/2024
2 min

BarcelonaTaito Suzuki és el nou propietari de la Unió Esportiva Sant Andreu i president del consell d'administració. L'empresari japonès es va vincular aquest estiu amb el club andreuenc com a principal patrocinador i ara n'assumeix la propietat. Els quadribarrats van signar un contracte d'una temporada amb la multinacional japonesa Taica Corporation per lluir la marca aGel a la part frontal de la samarreta proveïda per Meyba. Tres mesos després, Suzuki ha comprat el club.

El nou propietari del Sant Andreu va arribar al món del futbol el 2017 de la mà del Shimizu S-Pulse (actual campió de la Segona Divisió del Japó) quan va signar un acord de patrocini amb l'equip de la seva ciutat natal. L'agost del 2021 Suzuki va llegir un article a la premsa japonesa en què apareixia el futbolista Takefusa Kubo, criat al planter del Barça, plorant després de ser eliminat per Espanya als Jocs Olímpics de Tòquio.

Les samarretes de la temporada 24-25 de la UE Sant Andreu.

En el mateix article, també va trobar que l'extrem nipó jugava llavors al Mallorca. El club mallorquí estava buscant un nou patrocinador per a la seva samarreta. El magnat japonès va voler donar suport al seu compatriota i es va convertir en el principal patrocinador de l'entitat. Tot i la marxa de Kubo del club vermelló, Suzuki va continuar vinculat amb el Mallorca i encara és una persona important dins el club. De fet, va crear una vinculació entre el club balear i el Shimizu per fer un intercanvi tant de coneixements com de jugadors.

Ara Suzuki aposta pel Sant Andreu, un club històric de Barcelona, amb una massa social fidel de 4.000 socis –amb una assistència mitjana de 3.182 aficionats al Narcís Sala aquesta temporada– i que, des de fa un parell de temporades, vesteix la marca catalana Meyba, antic patrocinador del Barça als anys vuitanta i noranta. Després d'aterrar al Mallorca, Suzuki "es va enamorar del Sant Andreu, de la seva afició i de l'ambient que envolta el club", ha exposat el fins ara president, Manuel Camino, en un acte celebrat aquest dimecres al Narcís Sala.

L'objectiu del nou propietari del Sant Andreu

De fet, Camino és qui ha proposat a Suzuki assumir el gruix de les accions ateses les dificultats econòmiques que pateix el Sant Andreu, una situació sovint habitual en els clubs de categories inferiors o semiprofessionals. El conjunt quadribarrat milita actualment a la Segona Federació. "Aquesta vinculació ens donarà moltes alegries i ens permetrà començar una nova etapa molt gloriosa, tothom voldria tenir un Suzuki en el seu equip. És la persona ideal", ha dit Camino, que seguirà com a president institucional.

“La nostra ambició és pujar a les categories professionals, però tot això porta un procés i no ens posem dates. L'entitat de barri seguirà sent molt important”, ha explicat, per la seva banda, Suzuki. Amb aquest nou acord, el Sant Andreu confia en estabilitzar-se al futbol semiprofessional i, també, començar a somiar en gran.

stats