Fórmula 1
Esports19/02/2011

Fernando Alonso comença el dissabte amb problemes "elèctrics i mecànics" al seu Ferrari

Tot i perdre's part de la sessió, Alonso ha sorprès explicant que un mecànic de l'equip assegura que si els testos de Barcelona van malament, la temporada va bé

Martí Molina
i Martí Molina

MontmelóFernando Alonso ha estat el protagonista negatiu del matí per culpa dels problemes del seu Ferrari, que l'han obligat a perdre's bona part dels entrenaments matinals. Segons ha reconegut el pilot, ha estat un problema elèctric a primera hora i posteriorment un de mecànic.

Tot i això, l'asturià s'ho ha volgut prendre amb filosofia. "Benvinguts siguin els problemes a la pretemporada", perquè així "podem veure què està malament. Per això estan els tests", ha conclòs.

Cargando
No hay anuncios

A més, ha volgut treure ferro d'aquesta incidència. "Històricament per Ferrari, quan els tests de Barcelona van bé, la temporada va malament i al revés. I quan hem tingut el problema ha vingut el mecànic, ha somrigut, i m'ha comentat que aquest any anirà bé", ha explicat en un to distès.

El pilot de Ferrari fa aquest dissabte l'última jornada d'entrenaments, ja que tant diumenge com dilluns serà el torn del brasiler Felipe Massa. De fet, Alonso ja ha explicat que aprofitarà el diumenge per visitar el seu amic Robert Kubica, que continua la seva recuperació en un hospital d'Itàlia després de l'accident en un ral·li i les posteriors intervencions.

Cargando
No hay anuncios

D'altra banda, Fernando Alonso no ha volgut entrar en especulacions sobre la possible suspensió de la primera cursa del mundial a Bahrain. En canvi, sí que ha assegurat que "no es pot tenir en compte el tram final del campionat de l'any passat per pensar com pot ser aquest", ja que amb els canvis de reglamentació i de pneumàtics "no es pot descartar cap equip, ni Williams o Mercedes, que han fet bons temps a la pretemporada".

De fet, aquests canvis en els monoplaces són beneficiosos pel pilot asturià. "Aquest any es podran avançar els cotxes que vagin un o dos segons més lents en pista", ha dit en benefici de l'espectacle, tot i que ha recordat que "igual que sempre, els cotxes que només estiguin separats per poques dècimes seran molt difícils de superar a la pista". Per això, Alonso focalitza l'atenció en els pneumàtics i els diferents moments que els equips canvien les rodes, ja que enguany "fer-ho abans o després pot significar perdre molt de temps i que es produeixin avançaments".

Cargando
No hay anuncios

"L'any passat, quan canviaves les rodes, el cotxe anava cada cop més ràpid, a mesura que es gastava la gasolina", però aquest any és diferent. "A la primera volta perds 2 segons", i a mesura que van passant els girs "s'arriba a perdre fins a 4 segons". Per tot això, "els equips necessitaran unes quantes curses per adaptar-s'hi".