La família Márquez viu un dia rodó a Xest
Àlex és campió de Moto3 i Marc guanya i supera el rècord de triomfs en un any
BarcelonaEl circuit Ricardo Tormo de Xest va ser ahir territori Márquez. La família al complet, els dos germans i els pares, van disfrutar d’un dia que trigaran molt a oblidar. Un títol i dos rècords per a ells en poques hores. El primer protagonista del dia va ser el petit, Àlex Márquez, que es va proclamar campió del món de Moto3 amb 18 anys. És el seu primer títol mundial i la família ho va celebrar com toca. El germà gran, el Marc, que va veure la cursa des del box, es va deixar la veu mentre el petit era mantejat per l’equip. Acostumat a celebrar els triomfs i els títols del gran, ahir va ser el dia del petit. I si algú el coneixia només com a germà de Marc Márquez, ahir a Xest Àlex Márquez va fer un pas endavant i es va presentar tal com és. “Serà millor que jo”, repeteix des de fa anys Marc Márquez, quan parla del seu germà. “Ha demostrat que és aquí perquè s’ho mereix. Molta gent pensava que tenia avantatge pel fet de tenir un germà a MotoGP, però és al contrari, ja que té més pressió”, deia ahir. El títol de Moto3 arrodoneix el segon triplet català en la història del motociclisme: si l’any 2013 els protagonistes van ser Maverick Viñales, Pol Espargaró i Marc Márquez, aquest any, a més del de Cervera, el relleu de les categories petites l’han assumit Àlex Márquez i Tito Rabat. “Semblava que estàvem entrenant a casa o sopant perquè el Tito és com de la nostra família i és un dia molt especial”, assegurava Marc Márquez. L’Àlex farà el salt a Moto2 la temporada vinent -serà company, precisament, de Tito Rabat- però aquesta setmana, com a premi, podrà pujar a l’Honda que pilota el seu germà a MotoGP.
Ahir, Àlex Márquez va demostrar que sap calmar els nervis, que sap pensar i que la precipitació, en els moments clau, no entra en els seus plans. I això que Jack Miller, l’únic que podia pispar-li el títol, va mirar de posar-lo nerviós. No va ser com a Sepang, on van xocar moltes vegades, però sí que l’australià el va buscar en un parell d’ocasions. L’última, quan quedaven cinc voltes, va fer que el català caigués fins a la vuitena posició i l’australià, a la sisena. Miller va recuperar posicions ràpidament, mentre Márquez, esperonat pel seu company d’equip, Álex Rins, i Efren Vázquez (que també és pilot Honda, com el català) no es donava per vençut. Havia de pujar al podi per no dependre de ningú més per ser campió de la categoria més emocionant, en la que es veu el talent dels joves que volen algun dia ser el nou Marc Márquez. I tot i que la cursa va ser boja, ho va aconseguir. Va evitar el contacte dels amics de Miller, com Antonelli i Kent (tots ells, pilots de KTM) i, tot i que Miller va guanyar, ell es va emportar el premi gros, el títol. De retruc va fer que la seva família fes història, ja que els Márquez es converteixen en els primers germans que aconsegueixen dos títols del Mundial de motociclisme en el mateix any.
Més rècords per a Marc Márquez
Si el títol del petit i el fet d’entrar en la història després de ser els primers germans campions del món en la mateixa temporada no fossin prou, Marc Márquez va decidir continuar escrivint pàgines del llibre de la història del Mundial. A Sepang, fa 15 dies, va aconseguir igualar el rècord de 12 triomfs en un any de Mick Doohan i ahir, a Xest, va superar-lo. No hi ha rècord que se li resisteixi al de Cervera, que de mica en mica va acumulant totes les marques de la categoria reina. Ahir Márquez arrencava cinquè, però en pocs girs ja ocupava posicions de podi. “Durant la cursa he pensat diversos cops en el meu germà. Ho havia de fer bé! M’ha sortit tot bé. No tenia res a perdre-hi, així que he arriscat”, va explicar, després d’aconseguir el 13è triomf de l’any. A MotoGP, el subcampionat va ser per a Valentino Rossi, que es va quedar sense rival, ja que Jorge Lorenzo va abandonar després d’equivocar-se (va entrar a canviar de moto quan va començar a ploure, però la pluja no va anar a més). L’italià, feliç després de sumar 13 podis, va acabar segon.
A Moto2, la victòria va ser per a Thomas Luthi. El català Tito Rabat va voler celebrar el títol amb un triomf davant l’afició, però a la línia de meta va tenir un problema amb la gasolina de la moto i Luthi, que el seguia, el va passar.