Una façana amb veu per vitalitzar un estadi i un club pioners
L'Espanyol rep l'Athletic aquest diumenge (12.00 h, C+ Liga) amb les novetats de Caicedo, Víctor Sánchez i Diop
Barcelona"No és un edifici qualsevol, el nostre estadi", especificava a l’ARA el director de màrqueting de l’Espanyol, Toni Alegre, a l’octubre, en el moment de l’anunci de l’acord per la instal·lació de la primera pantalla led XXL a Espanya, inaugurada dijous i que estarà en ple funcionament aquest diumenge, quan l’Athletic visiti l’innovador i singular feu blanc-i-blau (12.00 h, C+ Liga). De manera similar al que passa a Wembley, on unes grans pantalles donen la benvinguda als aficionats que circulen per l’Olimpic Way, un dels seus principals accessos, el camp de l’Espanyol té ara veu pròpia per poder comunicar missatges propis i externs.
Ho farà, a partir d’ara, amb una pantalla a la façana i amb un vinil de Botemanía, el nou patrocinador. Dos compromisos que, pel seu posicionament estratègic, de cara a una de les principals artèries de comunicació entre Barcelona i l’aeroport del Prat, tindran "una gran repercussió", segons fonts del club. Tots dos permetran al club augmentar els ingressos derivats de l’explotació de l’estadi, un camp premiat el 2010 amb l’Stadium Business Award, guardó que el qualifica com la millor instal·lació esportiva mundial de l’any.
"No hi ha cap club que disposi d’un sistema com aquest", il·lustra Isidre Archs, soci català de Powerpixxel, l’empresa alemanya que ha elaborat aquest dispositiu a mida i de forma personalitzada per al feu blanc-i-blau i que, segons ha pogut saber aquest diari, ja negocia amb dos clubs més de Primera per incorporar aquest sistema. Per a Archs, aquest vincle posiciona l’Espanyol en una "situació privilegiada respecte a innovació en recintes esportius". Juntament amb el túnel del vent de Windoor, en procés de construcció, són dos dels nombrosos projectes amb què el club fa mesos que treballa i que aniran, a més, sota el mandat de Rastar.
"Som inconformistes, volem que cada any l’estadi tingui alguna innovació", amplia Alegre, que detalla que l’entitat ha "reordenat els espais" de l'estadi perquè cada activitat crei "sinergies" amb les del seu voltant. Pas a pas, el club s’aproxima a la idea de convertir l’estadi en un punt d’atracció diària per a diferents públics. “Seran consumidors i empreses de perfil alt”, afegeix Archs, i donaran valor a la quantitat però sobretot a la qualitat del tipus de públics als quals es dirigeix la pantalla. L’acord d’explotació conjunta entre aquesta empresa, especialitzada en l’aprofitament de façanes emblemàtiques per a explotar-hi vies de negoci, i l’Espanyol és per un mínim de 10 anys, que poden ser renovables. Mentrestant, es repartiran els ingressos derivats de la publicitat generada i que fonts del club estimen en uns 300.000 euros per temporada. A més, la pantalla permetrà interactuar amb esdeveniments que es facin amb aficionats en directe, de manera que els seus usos són múltiples i no només seran unidireccionals.
Un sistema d’autoregulació de la potència impedirà que els missatges es distorsionin. "En funció de la quantitat de llum que rep, té una potència o una altra", exposa Archs, que deixa palès que tindrà un baix cost energètic per al club. D’una banda, perquè utilitza leds i, de l’altra, perquè l’estadi és en part autosuficient, ja que disposa de plaques fotovoltaiques que reparteixen energia per tot el camp. A més, el projecte el finança Powerpixxel, de manera que l’Espanyol no hi ha d’invertir res, sinó només cedir l’espai. Ara, l’altre missatge que ha de donar el camp és crear un bon ambient per donar suport a un equip que recupera Caicedo, Víctor Sánchez i Diop, i que vol fer un pas de gegant cap a la salvació.