LD Sports duplicarà la xifra d'ingressos de l'Espanyol per la samarreta
L'acord amb la plataforma de notícies esportives xinesa és per a dos anys i dos més d'opcionals
Cornellà de LlobregatL'Espanyol ha presentat aquest divendres l'acord amb l'empresa xinesa LD Sports, una plataforma de notícies d'esports del gegant asiàtic que s'ha convertit en el nou patrocinador principal de l'entitat blanc-i-blava per a les pròximes quatre temporades (dues de segures i dues més en funció de si es compleixen alguns objectius que no s'han fet públics). Durant el període de l'acord, LD Sports duplicarà la xifra econòmica que rebia l'Espanyol del seu patrocinador principal (fins ara Riviera Maya) per la samarreta. Els xinesos pagaran uns quatre milions anuals. La marca mexicana, tindrà ara un estatus de patrocinador menor, però mantindrà unes xifres econòmiques força similars (en pagaven dos més variables i passaran a pagar-ne una mica més d'un milió d'euros), segons va poder saber l’ARA. "Teníem una samarreta que entrava dins del 'top 6' o 'top 7' de valoració econòmica a Primera. Teníem un bon nivell d'ingressos, i ara el tindrem força millor", ha apuntat el director d'esponsorització, acollida i nous negocis del club, Toni Alegre.
LD Sports ocuparà l'espai de Riviera Maya a la part frontal de la samarreta. El nom de la destinació turística mexicana quedarà reubicat a la màniga de la samarreta. Segons ha explicat el director general corporatiu, Roger Guasch, les negociacions amb aquesta empresa van començar el setembre del 2018, ara fa gairebé un any. "Dins de les discussions internes del club, l'aposta xinesa era indubtablement un mercat per treballar. LD Sports se'ns va acostar i vam començar a parlar. No ha aparegut avui, fa un any que hi treballem, cal tenir-ho present". Guasch ha deixat clar que la incorporació de Wu Lei a l'àrea esportiva i Rastar "va ser el que va acabar de convèncer aquesta marca".
Alegre ha detallat que l'acord amb LD Sports els permet satisfer tres objectius que feia temps que el club perseguia en un patrocinador principal: "Millora les condicions econòmiques, aporta un sentit estratègic pel fet de portar la marca Espanyol a nous mercats com el xinès i suposa un valor afegit per al club, que tindrà un gran pes en els plans de LD Sports". Alegre ha explicat que LD Sports "és una empresa que necessita promoció i exposició, per això ha pensat en un club de la Lliga". A propòsit de les diferències amb l'acord de Power8, que es va acabar abans d'hora pels problemes d'aquesta empresa xinesa, Alegre ha comentat que "l'Espanyol fa tot el que pot per assegurar-se que el club en surti ben parat. En contingut i entreteniment, poc a poc s'anirà veient el que fan. Tenen acords amb diversos clubs de la Premier i la NBA".