Dues setmanes per omplir el Camp Nou
El Barça, que ja té permís per omplir l’estadi al 100%, treballarà contra rellotge per tenir les graderies el màxim de plenes en el clàssic contra el Reial Madrid
BarcelonaL’activitat a les oficines del Camp Nou serà frenètica durant el dia d’avui i, almenys, durant dues setmanes més. La decisió de la Generalitat d’autoritzar el 100% de l’aforament en tots els estadis catalans permet que el Barça, com la resta de clubs, ja pugui tornar a la màxima normalitat en els partits que juga a casa. Ara bé, la notícia, tot i que esperada, no garanteix en absolut que el camp presenti un aspecte com els d’abans de la pandèmia. I aquest és precisament l’objectiu de l’entitat de cara als tres partits transcendentals que té, consecutius, com a local: aquest diumenge rep la visita del València, dimecres es juga les garrofes a la Champions contra el Dinamo de Kíev i el diumenge següent es disputa el clàssic contra el Reial Madrid. El somni és que en la visita dels blancs l’estadi s’acosti als 100.000 seients ocupats.
No serà feina fàcil i al Barça en són plenament conscients, almenys en el primer partit de la sèrie, contra el València. Caldrà treballar contra rellotge per tenir a punt tota la logística, inclòs el personal –de seguretat i de serveis com la restauració– que treballa els dies de partit. Fa quinze dies, quan el govern espanyol havia autoritzat el 100% de l’aforament als estadis però el Procicat mantenia el topall del 60%, el club activava el protocol que va posar en marxa des que s’havia reobert parcialment el Camp Nou perquè els abonats poguessin sol·licitar les entrades per al partit amb els xe. Un procediment que ahir a la tarda quedava caducat, ja que, tal com va explicar l’entitat a l’inici de curs, un cop es recuperés la normalitat, aquells socis que mantenien el seu seient ja tindrien garantida l’entrada sense haver de notificar-ho prèviament. En paral·lel, aquesta fi de les restriccions d’aforament implicava que s’havia de tornar a activar el Seient Lliure, el mecanisme que permet als abonats que pel motiu que sigui no poden anar a un partit, deixar lliure la seva localitat perquè el club la vengui. Dels diners recaptats, un part se la quedava el Barça i l’altra es descompta de l’abonament de la temporada següent. I, en una tercera via, augmentar l’oferta de localitats per als aficionats en general.
Entrades a la venda
De moment, i malgrat que ja hi ha entrades a la venda per als partits contra el València –amb preus entre 49 i 199 euros–, el Dinamo de Kíev –entre 59 i 199 euros– i el Reial Madrid –entre 109 i 219–, el club no ha detallat com procedirà amb els abonats, una informació que s’espera que arribi durant el dia d’avui o, com a molt tard, dijous. De moment, l’entitat enviava un missatge a través de les xarxes socials “agraint l’esforç de tota la gent i aplaudint la decisió del Govern d’aplicar una mesura que acosta pràcticament a la plena normalitat”.
El Camp Nou s’acosta a les 100.000 localitats i, d’aquestes, unes 83.500 estan ja reservades per als abonats. Ara bé, la xifra és inferior, aquesta temporada, ja que 26.238 socis –segons va detallar Catalunya Ràdio– s’havien acollit a l’excedència que oferia el Barça com a mesura excepcional durant la pandèmia. Per tant, tan sols conserven el seient uns 57.000 culers –precisament, aquesta setmana han començat a rebre el carnet per accedir al recinte–. O, el que és el mateix, hi ha almenys 42.000 localitats a la venda, a les quals caldria afegir les que alliberin els aficionats. Per tant, omplir l’estadi és un repte majúscul. I més si es compara amb el que passava en temporades anteriors. Encara que al club ja s’ensumaven que podrien tenir un 100% d’aforament per al clàssic, fonts de l’entitat admeten que serà complicat vendre totes les entrades, perquè han pogut treballar amb poca previsió i perquè els turistes, que habitualment compraven algunes de les localitats –sobretot les més cares– encara no han tornat massivament a Catalunya.
Poca demanda
El mal inici de temporada de l’equip i els dubtes sobre l’entrenador, afegits a la por que genera encara la pandèmia entre bona part de la població, han fet que la massa social no hagi respost en els primers partits a l’estadi. Tot i que inicialment el percentatge de públic era molt baix –un 30% en el debut a la Lliga contra la Reial Societat–, no ha sigut necessari fer sorteig en cap enfrontament. A la zona noble, però, confien que la situació millorarà a mesura que avanci la temporada. Uns diners, els que arribaran a través del ticketing, que permetran començar a eixugar les pèrdues milionàries que havia tingut l’entitat en els dos últims cursos, provocades sobretot perquè amb els partits a porta tancada s’havien esfumat pràcticament tots els ingressos provinents de l’estadi: en els últims anys havien vorejat els 300 milions, però la temporada 2020/21 tan sols se’n van generar 25.
Amb la reobertura total del Camp Nou també s’activarà a ple rendiment el servei de restauració i les entrades vip, vies alternatives per generar ingressos. En canvi, el Players Experience, les entrades exclusives darrere les banquetes amb càtering inclòs, de moment no està disponible. En un clàssic previ al covid, el Barça podia arribar a recaptar uns 6 milions d’euros. Veurem quina és la taquilla diumenge vinent.