Fórmula 1

Domini inqüestionable de Vettel a Suzuka, que aconsegueix la 'pole'

Els Red Bull han estat clarament superiors i han ocupat les dues primeres posicions. Alonso, líder del mundial, s'ha vist perjudicat per una virolla de Räikkönen i sortirà 6è

Sebastian Vettel, als entrenaments previs al Gran Premi d'Europa de València
M. Molina
06/10/2012
2 min

BarcelonaSebastian Vettel ha estat el més ràpid als entrenaments oficials del Gran Premi del Japó de Fórmula 1 i aquest diumenge sortirà primer a la cursa de Suzuka. El pilot de Red Bull ha tret profit de la superioritat del seu monoplaça per liderar la classificació i ocuparà la primera línia de la graella de sortida amb el seu company d'equip Mark Webber.

El tram final dels entrenaments ha estat marcat per la virolla de Kimi Räikkönen, que no ha pogut completar l'últim intent de volta ràpida i ha perjudicat pilots com Fernando Alonso, que finalment s'ha hagut de conformar amb el setè millor temps. Tot i que el líder del mundial es veu beneficiat per la penalització a Jenson Button −ha acabat tercer, però ha canviat la caixa de canvis i perd cinc llocs a la graella−. Així, l'asturià ocuparà el sisè lloc a la sortida.

El bon resultat dels Red Bull −clars favorits a guanyar la cursa i aspirants a prendre el títol mundial a Alonso− ha contrarestat la decepció de Lewis Hamilton. El britànic, un altre perseguidor, també s'ha vist afectat per la bandera groga de Räikkönen i només ha pogut ser novè.

De la Rosa, vintè

Qui ha completat una molt bona sessió de qualificació ha estat el català Pedro de la Rosa, que ha finalitzat els entrenaments en la vint-i-unena posició, per davant del seu company d'equip, del Marussia de Charles Pic i del Caterham de Vitali Petrov. Tanmateix, i per la penalització de Michael Schumacher −perd 10 llocs a la graella de sortida−, De la Rosa guanya un lloc i sortirà aquest diumenge vintè.

"Hem estat millorant el cotxe durant tot el cap de setmana, sense posar-nos nerviosos. Estic molt content d'haver superat un Marussia i un Caterham en una pista com aquesta, tan ràpida", ha dit el pilot d'HRT. "És una pista que conec bé, hi he corregut molt, i que sé com evoluciona durant tot el cap de setmana", assegurava el català, que ha fet la millor qualificació de la temporada.

Els pneumàtics, clau

Una cursa més, l'elecció dels pneumàtics −el compost més tou i el més dur− serà clau per saber el resultat final de la prova. En un principi, els pilots optaran per fer dues aturades, tenint en compte que per les característiques del traçat de Suzuka al final del GP hi haurà més goma sobre l'asfalt i els cotxes tindran més adherència.

"La cursa serà molt interessant, i els pneumàtics hi tindran un paper molt important. Nosaltres tenim més degradació al pneumàtic davanter que no pas al del darrere, i això és bo", opinava De la Rosa.

stats