CICLISME - GIRO
Esports25/05/2019

Carapaz: triomf, exhibició i mallot rosa del Giro d’Itàlia

L'equatorià s'endú la catorzena etapa del Giro amb autoritat

Gonzalo Romero
i Gonzalo Romero

BarcelonaL’equatorià Richard Carapaz (Movistar) va dinamitar el Giro d’Itàlia. La catorzena etapa, de Saint-Vincent a Courmayeur, amb un recorregut de 131 quilòmetres, va deixar un dels grans cops d’efecte de l’edició. El ciclista de Tulcán va ser el guanyador de la jornada, amb autoritat, lluint cames durant la pujada al San Carlo, duríssima, d’un valor de pendent de 9,8% de mitjana. És la segona vegada que trepitja la part més alta del podi. Ja ho va fer a Frascati, en la quarta etapa, lluitant per un lloc en la llista dels grans favorits que es recita de memòria. L’exhibició de Carapaz va ser tan rodona que es va quedar el mallot rosa per liderar la classificació general. Aquí comencen els gestos d’autoritat.

El seu èxit és una efemèride per al ciclisme de l’Equador, que mai havia vist com un esportista seu destapava una ampolla de xampany vestit amb la maglia. La fotografia entra en la col·lecció més interessant de la prova, ara en mans -fins a nou avís- de Movistar. La primera posició de la taula global obre un debat intern per repartir rols i responsabilitats en els moments decisius. Carapaz va demostrar ser un especialista en pujades. Passar de la sisena a la primera posició en el seu pas per Courmayeur defensa la seva capacitat per ser el gran protagonista de l’estratègia d’equip. Mikel Landa passaria a un segon pla, cedint el ceptre i les aspiracions a aixecar el títol del Giro. “M’he sentit molt bé aquest matí. Sabíem que l’altitud era bona per a mi i les meves característiques. Ho he donat tot perquè sabia que estava en joc el Giro”, va dir Carapaz. La seva victòria pot ser flor d’un dia. En la general és primer a 7 segons de l’eslovè Primož Roglič (Jumbo-Visma), segon, i a 1 minut i 47 segons de Vincenzo Nibali (Bahrain). L’etapa que es disputa avui li exigirà encara més: té un recorregut de 232 quilòmetres entre Ivrea i Como, amb 160 km globalment plans abans de tres grans escalades en els últims 60.