Els equips i pilots de MotoGP estan preparats per engegar motors. La temporada, que s'espera ben llarga, comença aquest cap de setmana amb el Gran Premi de Qatar. A partir de la cursa al Circuit de Losail, fins a 20 Grans Premis més esperen els pilots que es juguen el títol mundial. A l'ARA fem una guia amb tot allò que cal saber per gaudir-ne.
Honda
Un cop recuperat de la doble visió, Marc Márquez enceta el Mundial que ha de ser el seu resorgir després d’una temporada plena de lesions. Pol Espargaró, en canvi, buscarà assegurar la seva continuïtat a Honda.
Aprilia Racing
Aleix Espargaró enceta la seva 18a temporada a MotoGP liderant una revolució i busca, amb la nova ajuda de Maverick Viñales, fer un pas endavant i formar part dels equips capdavanters de la graella.
Suzuki
Per a Joan Mir i Álex Rins, aquesta temporada és clau. L’equip de Livio Suppo ha de demostrar que el Mundial aixecat per Mir fa dos anys no va ser casualitat. A més, fora de l’asfalt, lligar el futur dels dos pilots és primordial.
LCR Honda
La nova etapa d’Honda també comença per a l’equip satèl·lit. Un Àlex Márquez ja del tot aclimatat a la màxima categoria vol consolidar-se, millorar resultats i fer un pas endavant acompanyat de Takaaki Nakagami.
Monster Energy Yamaha
El flamant campió, Fabio Quartararo, s’enfronta gairebé tot sol al perill de les Ducati. Després d’un 2021 en què va anar de més a menys, el francès tindrà l’ajuda descafeïnada de Franco Morbidelli per revalidar el títol.
Ducati Lenovo
Pecco Bagnaia es postula com el principal candidat al títol. Amb Jack Miller com a segon de bord, les Ducati oficials buscaran el trofeu que la temporada passada se’ls va escapar en l’última cursa.
Pramac Racing
L’equip satèl·lit de Ducati és de tot menys satèl·lit. Jorge Martín, rookie i sorpresa de l’any passat, vol presentar-se com una aposta de futur per a l’equip oficial per davant del seu company, Johann Zarco.
Mooney VR46
El nou equip dirigit per Valentino Rossi, que debuta lluny de l’asfalt, ja està en marxa. Amb Luca Marini, el germà petit dels Rossi, i Marco Bezzechi, són el tercer equip amb una moto amb prestacions Ducati.
Red Bull KTM
Per segon any seguit, l’equip de Francesco Guidotti manté els pilots en cartell. Brad Binder i Miguel Oliveira seran els encarregats de fer ressorgir la marca austríaca després d’un final de Mundial en què va perdre pistonada.
TECH 3 KTM
Els líders de Moto2 la temporada passada fan el salt a la categoria reina. Remy Gardner, actual campió, i Raúl Fernández continuen amb l’equip del fabricant alemany, però ara a l’equip satèl·lit de KTM.
Gresini Racing
El quart (i últim) equip Ducati tindrà com a pilots Enea Bastianini i Fabio Di Giannantoni. L’estructura, que va ser fundada i criada per Fausto Gresini, torna a la màxima categoria després de la seva mort.
WithU Yamaha
L’equip satèl·lit de Yamaha aposta enguany per una renovació. Amb ell arriba el retorn d’Andrea Dovizioso després d’un any sense equip i el salt de Darryn Binder directament de Moto3 a la categoria reina.
- Nous circuits Per primer cop en la història del Mundial hi haurà 21 Grans Premis. Amb dues estrenes i diversos retorns, les motos recorreran els dos hemisferis per obtenir el desitjat trofeu de campió. Els circuits de KymiRing (Finlàndia) i Mandalika (Indonèsia) s’estrenaran en el calendari, i els equips tornaran a l’Argentina, el Japó, Tailàndia, Austràlia i Malàisia, cites que no es van disputar el 2021 per la pandèmia.
- Retorn mediàtic de Jorge Lorenzo Totes les curses del Mundial es podran veure per DAZN. La plataforma, abans del primer Gran Premi de la temporada, a Qatar, va anunciar la incorporació de Jorge Lorenzo com a comentarista. El cinc cops campió del món (de 250 cc el 2006 i 2007 i de MotoGP el 2010, 2012 i 2015) es va retirar el 2019 i debutarà en aquest rol enguany.
- Mundial ple de Ducati La temporada comptarà amb una xifra rècord de Ducati. A més de l’equip oficial (Ducati Lenovo), tres estructures més disposaran de la moto més veloç de la campanya passada. No totes, però, amb la versió nova. Els dos pilots de Pramac i Luca Marini tindran el model del 2022, mentre que Bezzechi i els dos de Gresini mantindran el del 2021.
- Germans sobre rodes El Mundial de motociclisme, de nou, és terreny conegut per a tres parelles de germans. Els Márquez, tots dos formant part de l’estructura d’Honda; els Espargaró, rivals des del 2014; i els Binder, que coincideixen per primer cop en la categoria reina, es mantenen en una graella on l’any passat també hi havia els Rossi, parella trencada per la retirada d’Il Dottore.