BARÇA

De la mà d'un directiu del Madrid afectat per l'escàndol de les targetes 'black'

El Barça busca estendre's a Sud-amèrica gràcies a Telefónica, que té en Luis Blasco Bosqued la seva figura més important al continent

Javier Faus, vicepresident del Barça, i José María Álvarez Pallete, conseller delegat de Telefónica / BARÇA TV
Albert Llimós
04/06/2015
2 min

BarcelonaEl Barça va presentar ahir l'acord amb la marca turca Lassa Tyres, nou patrocinador de les seccions fins al 2019. Aquesta temporada, el club ja havia signat set acords més amb marques comercials que s'han convertit en patrocinadors regionals: Nichiban, Tenys Pé, Apamanshop, Advan, Fitness Time, Tecate i Gillette. És la política de la junta de Josep Maria Bartomeu, buscar noves marques que es converteixin en socis en una zona geogràfica determinada, i que permeti incrementar els 169 milions que va ingressar el club l'exercici passat gràcies al màrqueting. A banda, el Barça va signar un acord amb Movistar (Telefónica), que es va convertir aquest mes de febrer en nou patrocinador oficial, i que ha suposat 40 milions per a les properes tres temporades. Un acord que s'emmarca en la venda dels drets televisius per al curs 2015-16, que es va quedar Telefónica per 140 milions, i el compromís de l'empresa espanyola de tirar endavant el projecte per dotar el Camp Nou de wifi gratuït. D'aquesta manera, el Barça va trencar amb l'empresa catalana Mediapro, que havia tingut els drets audiovisuals del Barça en els últims anys i havia fet una oferta d'uns 140 milions pels drets d'aquest proper curs.

En l'acte de signatura amb Telefónica, el vicepresident econòmic, Javier Faus, va explicar que el nou contracte ha de servir per impulsar la marca Barça a Sud-amèrica, "una regió que el Barça sempre ha tingut molt interès a desenvolupar", ja que es tracta d'una "gran prioritat" dins del "pla estratègic" de l'entitat catalana, que compta amb tres grans icones sud-americanes que hi ajuden moltíssim: Messi, Neymar i Luis Suárez. A la signatura del contracte que lliga les dues marques hi va assistir per part de Telefónica el conseller delegat, José María Álvarez-Pallete, que va destacar que "acostarien" el Barça a aquestes regions on el club vol créixer. Doncs bé, la principal figura de Telefónica a Sud-amèrica és Luis Blasco Bosqued, president executiu de Telefónica de Contenidos SA i president de Telefónica Argentina, el gran motor de la companyia espanyola a l'altre costat de l'Atlàntic. Blasco és una figura important per vendre la imatge Barça a Sud-amèrica. La paradoxa és que és també directiu del Reial Madrid de Florentino Pérez. A més, el directiu va estar immers en l'escàndol de les targetes 'black' de Caja Madrid, d'on era membre de la comissió de control a proposta del PP. Va gastar més de 51.000 euros entre el febrer del 2010 i el desembre del 2011, i va ser imputat.

El Barça treu importància a aquests dos fets, destaca que hi ha moltes altres persones que s'encarreguen de fer la feina a Sud-amèrica i Blasco està al marge de qualsevol negociació. La vida privada de Blasco no interferirà –asseguren– en un acord molt més ampli i de gran envergadura. Des de fa dos mesos l'ARA s'ha intentat posar en contacte amb el directiu de Telefónica i no ha obtingut resposta per part de la companyia ni del mateix directiu.

stats