Vallparadís

Cap aficionat es tatua el logo de Fairy

De moment Oculus només ha venut ulleres a desenvolupadors i no al gran públic. Facebook podria canviar-ne el disseny i el logotip.
20/03/2022
2 min

L'Eurolliga és una de les organitzacions esportives amb un esperit més disruptiu d'Europa. Mentre els clubs mouen fitxa per superar la crisi generada per la pandèmia i la invasió russa i decidir quin camí escullen per construir un futur sense Jordi Bertomeu, la competició i les iniciatives per impulsar el model de negoci no s'aturen. El gran repte és buscar nous mètodes per millorar l'experiència dels aficionats. "L'Eurolliga vol diversificar al màxim els seus socis tecnològics. El nostre objectiu és conèixer millor els aficionats i, al mateix temps, obtenir noves maneres de monetització", diu Rayde Luis Baez. L'assessor estratègic de l'Eurolliga va participar dimecres en el PRO Sportstech Congress, un esdeveniment organitzat per 2Playbook i Indescat que va reunir més de 200 assistents a Barcelona.

"La nostra missió és la de crear sinergies a través de la tecnologia", argumenta Baez, que proposa deixar de segmentar els aficionats per edats. Tecnologies com els NFT i el metavers estan canviant les regles del joc de la indústria esportiva. "Les possibilitats són infinites i s'acabarà fent el que l'aficionat estigui disposat a assumir", avança. L'Eurolliga està molt pendent dels moviments d'altres grans líders esportius, com la NBA. "El món digital permet noves experiències perquè el fan tingui més maneres d'interactuar amb l'esport. Es tracta d'augmentar la interacció. Nosaltres estem invertint temps en entendre la tecnologia i pensar en com fer créixer el negoci. El metavers, que fa interaccionar el món virtual i el real, et permetrà vendre 7.000 milions d'entrades de primera fila d'un mateix partit. La tecnologia va més a poc a poc del que ens agradaria, però cada vegada ens hi apropem més", explica Chus Bueno, vicepresident de la NBA a Europa, Àfrica i l'Orient Mitjà.

"La usabilitat ho condicionarà tot. El fan sempre escull i acaba guanyant. Si l'experiència val la pena, l'aficionat s'hi passarà hores, veient aquestes noves experiències esportives", analitza Guillem Graell, cofundador de D2F Partners. Al final, com recorda Dídac Lee, un dels grans gurus de l'emprenedoria, el món de l'esport juga amb avantatge respecte a altres marques comercials que li fan competència. "L'esport té consumidors i fans. Això és una oportunitat perquè es genera una connexió emocional. Ningú es tatuaria el logo de Fairy i, en canvi, sí que hi ha molta gent que es tatua l'escut del seu equip", resumeix de manera molt gràfica.

stats