Bàsquet - NBA

La "gran oportunitat" que suposa Jordi Fernández al barri de moda de Nova York

Els Brooklyn Nets volen aprofitar la presència de l'entrenador català per accentuar la seva estratègia global de màrqueting

Nova YorkEls Brooklyn Nets volen aprofitar la presència del català Jordi Fernández per accentuar la seva estratègia de màrqueting internacional. La franquícia aspira a aconseguir que quan els turistes catalans i espanyols viatgin a Nova York, apostin per viure un partit en directe al Barclays Center. El reclam del tècnic badaloní se suma a l’oferta multicultural d’un dels districtes de moda de la ciutat que mai dorm.

Andrew Karson, vicepresident executiu de màrqueting dels Brooklyn Nets, té clar com la franquícia vol explotar la figura de l’entrenador català. “Jordi Fernández representa una gran oportunitat per accentuar el nostre mercat internacional. El nostre entrenador ens pot obrir moltes portes i tenim previst construir diferents estratègies al seu voltant. Estem buscant aliats estratègics que ens ajudin a explorar aquesta via. No només busquem fans, sinó també empreses o marques que vulguin associar-se amb nosaltres per explotar de manera conjunta una estratègia internacional”, explica a l’ARA.

Cargando
No hay anuncios

“La decisió de fitxar a Jordi Fernández va ser estrictament esportiva. Ell té una reputació extraordinària a la NBA. Això sí, de seguida que va formar part de l'organització vam posar en marxa el nostre engranatge per aprofitar l’oportunitat. Si la NBA aposta per jugar algun partit a Espanya, ens agradaria ser-hi”, avança.

Cargando
No hay anuncios

Els Nets són una de les primeres franquícies de la NBA que va apostar per tenir un departament de màrqueting internacional. “Ja fa temps que vam accentuar la nostra comunicació amb els fans internacionals per augmentar les interaccions. Nova York és la destinació turística més important dels Estats Units i això suposa una gran oportunitat per a nosaltres, però tenim una gran competència. Hi ha moltes opcions d’oci per als turistes i la nostra proposta busca diferenciar-se amb una proposta que accentua la personalitat de Brooklyn, el districte més divers de Nova York”, argumenta Karson.

Cada districte de Nova York batega a un ritme diferent. “Brooklyn té una personalitat especial. Engloba molta diversitat. La gent està molt compromesa amb la comunitat i és molt passional. El districte ha acollit molta gent procedent d’arreu del món, que s’hi ha integrat amb els seus projectes d’èxit. Els jugadors han entès que representen a una comunitat molt treballadora i el nostre equip de bàsquet serveix per canalitzar la seva passió”, resumeix. En diuen Brooklyn Grit (el valor de Brooklyn).

Cargando
No hay anuncios

"L’organització és de deu i fan les coses molt bé. El propietari té una gran reputació i la meva relació amb ell és molt bona. Per a mi és important treballar amb gent que tingui una visió clara del projecte i creguin en un pla molt ben definit. M’ho han sabut transmetre molt bé. Volem construir junts un projecte especial", reconeix Jordi Fernández.

BSE, les sigles de l'èxit

Els Brooklyn Nets ofereixen entrades populars des de 40 dòlars, però també experiències exclusives en noves suites i zones VIPs. La gran novetat és l'espectacular Crown Club, al qual es pot accedir per preus a partir de 5.000 dòlars. La franquícia forma part de BSE, una empresa que també gestiona el Barclays Center i altres equips professionals. “El New York Liberty, que acaba de guanyar la WNBA, forma part de la nostra organització i això és una sort molt gran. Des de la perspectiva de màrqueting ens obre moltes possibilitats per buscar sinergies orgàniques entre els dos projectes. Els jugadors van a veure sovint partits de la WNBA i les jugadores, de la NBA. A més, els dos cossos tècnics comparteixen el coneixement adquirit”, diu Karson.