Bàsquet

La innovació audiovisual que revoluciona les retransmissions de bàsquet

Una retransmissió incorpora una càmera que mostra en directe el punt de vista d’un jugador

Un àrbitre amb la Betclic Cam a la seva equipació
25/02/2024
3 min

BarcelonaEl món del bàsquet sempre ha sigut pioner a l'hora d'introduir canvis tecnològics. SKWEEK, una plataforma que aspira a revolucionar el sector fusionant l'esport amb elements de la cultura popular, com ara la música, la tecnologia, la moda i les tendències socials, va aconseguir fa uns dies una fita històrica en integrar per primera vegada en una retransmissió en directe de bàsquet professional una càmera on board.

Bandja Sy, aler pivot del París Basketball, va ser el jugador encarregat de portar integrada aquesta càmera que permet seguir el joc des del punt de vista de l'esportista. Aquesta innovació, que va utilitzar una tecnologia d'avantguarda proporcionada per Mindfly, va ser vista en directe per més de 230.000 aficionats. Un àrbitre va portar una segona càmera.

Així funciona la SKWEEK Immersive Experiencie

"El feedback dels jugadors, els entrenadors i els àrbitres ha sigut molt important i al final vam arribar a un producte que està llest per al mercat a un patrocinador –Betclic– que el volia utilitzar. Es tracta d'un arnès que va en contacte amb la pell i després es posa la samarreta per sobre. Encara ens queda fer molta pedagogia perquè cada vegada hi hagi més jugadors que ho acceptin perquè això multiplicarà exponencialment el valor del producte final i ens permetrà explicar la història des de molts punts de vista", diu a l'ARA Marc Bertomeu, managing director i responsable de plataformes tecnològiques de SKWEEK.

"La diferència amb experiències anteriors semblants és que aquesta vegada la imatge es va retransmetre en directe, una cosa que no s'havia fet mai. La dificultat tècnica consisteix en el fet que el senyal arribi bé, sense distorsions, en un pavelló ple d'aficionats. Amb una mica més d'inversió, el producte serà 100% fiable", explica. El català espera que cada vegada hi hagi més jugadors que es vagin acostumant a aquesta tecnologia. "Falta una part d'educació, que necessita una mica més de temps", reconeix.

La càmera s'integra a la samarreta dels jugadors

Uns dies després del partit de París la NBA va utilitzar una tecnologia semblant per emetre l’All-Star. “Els jugadors estan més relaxats en partits d’aquestes característiques, però encara ens queda fer molta feina d’educació per aconseguir que més jugadors hi estiguin predisposats”, argumenta.

Els broadcasters porten temps intentant reinventar les retransmissions, ja sigui introduint elements nous, a l’estil de la Kings League, o enriquint el producte. “Nosaltres no podem alterar les normes del joc, però podem innovar, que és el que et demana el mercat de patrocinis. Les marques ja no busquen visibilitat sinó que expliquis històries i els ajudis a connectar el seu producte amb els aficionats”, argumenta Bertomeu.

Canvi de paradigma

"La nostra voluntat és la se seguir innovant per distribuir de manera diferent continguts de bàsquet. Podem tocar, per exemple, temes de realitat virtual. Una altra perspectiva molt interessant és la d'oferir el partit des del courtside amb influencers. Incorporar coses així en una retransmissió comercial és disruptiu", resumeix Bertomeu.

"Els canvis que viuran les retransmissions esportives en els pròxims anys seran esglaonats. El següent pas arribarà quan les tecnologies de realitat virtual o realitat augmentada siguin més accessibles. Crec que el principal canvi que anirem veient és com el consumidor s'adapta a la manera de pagar pels continguts premium. El canvi en la distribució serà el que faci canviar tots els paradigmes del mercat", conclou.

stats