Bàsquet

El bàsquet també s'apunta al model Kings League amb l'altaveu d'Ibai Llanos

L' Streamers Cup converteix l'Ametlla del Vallès en l'epicentre dels creadors de contingut

Antoni Daimiel, Siro López, Ibai Llanos i Fèlix López
23/04/2023
3 min

Ametlla del VallèsCorregudes, crits i moltes fotos desenfocades. Encara falten hores perquè comenci la segona edició de l'Streamers Cup, però els accessos al pavelló de bàsquet de l'Ametlla del Vallès ja estan tallats. Ningú es vol perdre aquest esdeveniment organitzat per la FIBA 3x3 i Ibai Llanos que reuneix alguns dels creadors de contingut més famosos de l'Estat. La canalla s'abraona sobre els autobusos i les furgonetes de vidres tintats cada vegada que s'aturen en un encreuament. Alguns els persegueixen amb patinets.

L'estratègia de la Federació Internacional és clara: connectar amb el públic jove. "El 3x3 és una disciplina relativament nova, però des dels Jocs Olímpics de Tòquio és olímpica. El que busquem amb aquesta mena d'esdeveniments és arribar als aficionats als quals normalment no arribem. Barrejar el 3x3 amb creadors de contingut és un win-win assegurat. L'Ibai ens aporta molta credibilitat i visibilitat. L'any passat vam aconseguir 22 milions de visualitzacions conjuntes. Per a nosaltres, això és impagable", explica a l'ARA Ignacio Soriano, cap d'esdeveniments i patrocinis de la FIBA 3x3.

Celebració de Spursito i els seus companys del Rayo de Barcelona.

Durant l'Streamers Cup de divendres, els comptes de la FIBA 3x3 a les xarxes socials van guanyar 60.000 seguidors. Aquests usuaris no són exactament els mateixos que els del bàsquet 5x5 tradicional. "Un 40% de les persones que segueixen el nostre compte de la FIBA 3x3 a les xarxes socials no segueixen el del 5x5. És un públic diferent i nosaltres intentem arribar a tothom. És per això que els nostres esdeveniments acostumen a fer-se al centre de les ciutats i no als pavellons", assegura Soriano.

A banda de l'emissió oficial, cada creador de contingut porta el seu equip de gravació i, durant tot el torneig, les xarxes socials treuen fum amb vídeos sobre les cistelles, però també sobre les celebracions, les bromes o les errades més clamoroses. Tot suma. "A quina hora començarà, finalment?", pregunta un dels participants. "Quan l'Ibai ho digui", li contesten. Ningú controla millor els timings que ell, que sembla entendre millor que tothom com funciona aquest món d'entreteniment. Mentre acaba de fer les últimes proves de so, la cridòria que prové des de fora del pavelló és més evident que mai. No hi ha cantant o esportista que generi res semblant.

El seguiment d'aquesta disciplina de 3x3 és diferent segons el país. "Normalment, el retorn canvia en funció de la tradició que el bàsquet 5x5 té a cada indret del planeta. Si la tradició és forta, com als Estats Units, el Brasil o Espanya, costa una mica més que a altres indrets, com a l'Àsia, on el creixement és molt més evident", argumenta Soriano.

Una Kings League de bàsquet?

Un dels creadors de contingut catalans que amb més intensitat ha apostat pel 3x3 és Fèlix López, conegut com a Floppball. "L' Streamers Cup és l'esdeveniment de bàsquet amb més visibilitat que trobem tant a Catalunya com a Espanya. Arriba a molts seguidors que no coneixen aquesta disciplina del 3x3 i, per tant, és una gran oportunitat. Els nous hàbits de consum demanen productes de consum ràpid i aquesta disciplina t'ho permet, perquè els partits són molt ràpids, intensos i dinàmics. El gran exemple és la Kings League", resumeix.

Concurs d'esmaixades

A una banda del pavelló, la pista on es juguen els partits de bàsquet, i, a l'altra, separada per una cortina fins al sostre, la zona de càtering per anar recuperant forces. "L'esdeveniment es pot allargar molt. Tot i que aquí es faci tard, a l'Ibai sempre li agrada enllaçar amb el públic hispanoamericà de l'altra banda de l'oceà", deixa anar un dels organitzadors.

Roc Massaguer, conegut com a Outconsumer, és un altre dels participants famosos. Una vegada va coincidir en un campus amb Àlex Abrines, aler del Barça de bàsquet. Quan els nens van trepitjar el parquet, el creador de contingut va cridar més l'atenció dels nens i les nenes que l'aleshores jugador de l'NBA. "Tots els participants de l'Streamers Cup sumem molts seguidors a les diferents plataformes, però el fet diferencial és l'Ibai", diu Massaguer.

Segons Massaguer, "la creació de contingut és complementària als mitjans de comunicació convencionals. A mi el que em motiva és que canvia constantment. Estem en un període de transformació apassionant que intenta casar el món amateur amb el professional. Les produccions de l'Ibai, per exemple, són professionals, però mantenen el seu esperit amateur. Crec que és un model reproduïble".

Coincidint amb la presència d'Ibai Llanos a l'Ametlla del Vallès, el seu equip d'e-sports va penjar una pancarta gegant en català en un edifici de Barcelona per promocionar una esperada partida del videojoc Valorant contra l'equip francès KCorp.

stats