Baròmetre ODS 2022 d’ESADE

Un estudi d’Esade i SEIDOR adverteix que només un 34% de les empreses espanyoles compleixen amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible de l’Agenda 2030.

Iván González, director de Màrqueting, Comunicació i Sostenibilitat de SEIDOR, a la presentació del Baròmetre d’ESADE i SEIDOR.
Redacció
07/12/2022
2 min

Només un terç, concretament el 34% de les empreses espanyoles, té una estratègia empresarial alineada amb el compliment dels 17 Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) de l’Agenda 2030 de les Nacions Unides, segons el Baròmetre ODS 2022, impulsat per Esade, en col·laboració amb SEIDOR i United VARs. Aquest estudi, basat en 300 entrevistes a directius i responsables de sostenibilitat i responsabilitat social corporativa d’empreses de més de deu sectors industrials, analitza la integració i la implementació dels ODS a l’empresa espanyola. Segons les respostes dels enquestats, gairebé la meitat de les empreses (49%) no han incorporat els ODS en la seva estratègia ni tenen previst fer-ho. En aquest aspecte, la grandària de les empreses és un factor determinant, atès que, mentre 3 de cada 4 empreses amb menys de 50 empleats no han integrat els ODS i no tenen previst fer-ho, aquest percentatge a penes arriba al 9% entre les grans corporacions.

Segons el Baròmetre, les empreses que han començat a treballar per alinear-se amb l’Agenda 2030, ho han fet per dos motius principals: l’estal- vi en costos i la reputació. Així, el 54% de les empreses afirmen que han introduït aquestes polítiques de sostenibilitat per economitzar les despeses, atès que hi ha una correlació entre una major eficiència dels processos de producció i la reducció dels costos energètics. El segon factor més valorat a l’hora d’impulsar polítiques de sostenibilitat en les empreses són els beneficis que comporten sobre la marca i la reputació, com esmenten el 53% de les empreses.

Iván González, director corporatiu de Màrqueting, Comunicació i Sostenibilitat de SEIDOR, ha assenyalat que “cada vegada són més les empreses espanyoles que disposen de polítiques relacionades amb els ODS, però encara hi ha marge per continuar aplicant noves mesures, i aquest és un dels grans reptes que ha d’afrontar tot el teixit empresarial”. Per la seva banda, Carles Agustí, expert en governança internacional i ODS i coautor del Baròmetre, ha destacat que “l’adopció i la implementació dels ODS a les empreses són una inversió en innovació i adaptació al canvi i a la nova realitat social i empresarial. El sector empresarial està cridat a actuar per contribuir a l’Agenda 2030; per això, és fona- mental que les empreses s’alineïn correctament amb els ODS i treballin específicament a assolir-los”.

stats