El barceloní que ha seduït monarques, esportistes i el CEO de la Copa Amèrica

L'organització de la competició de vela ha confiat en De Antonio Yachts el disseny del vaixell elèctric oficial de la regata

4 min
Marc de Antonio, copropietari de De Antonio Yachts, a una de les embarcacions al port de Barcelona

BarcelonaCom la majoria de nens de Barcelona, Marc de Antonio va créixer mirant el mar. Com un paisatge estàtic, vacacional i refrescant. Però una lesió en un partit de futbol quan tenia 16 anys va canviar completament el seu vincle amb l'aigua salada. Amb la impossibilitat de seguir jugant a futbol i amb la voluntat de saciar l'esperit competitiu, va escurçar distàncies amb el mar en apuntar-se al Centre Municipal de Vela de Barcelona. "Se'm va obrir un nou món de possibilitats", afirma De Antonio damunt del D50, l'embarcació més gran que ven la seva empresa, De Antonio Yachts, i que és també el model on se situa el gran cronòmetre que marca els temps de les regates de la Copa Amèrica.

En poc temps, la traça per la vela el va posicionar com un dels regatistes revelació del club. "No sabia en què es transformaria el temps que invertia en aquest nou esport", explica De Antonio, així que va decidir matricular-se a la carrera de disseny industrial, amb un enfocament cap a la creació del disseny nàutic. Per al regatista, els records de les aules són indissociables del seu company i soci, Stanislas Chmielewski, un suís que va traslladar-se a Catalunya per estudiar la mateixa carrera. Per a De Antonio, el fet que el seu soci fundador estigués més a prop dels Alps que del mar "ha estat un bon contrapunt per tenir perspectives diferents".

Els fets li donen la raó. L'empresa que van posar en marxa el març del 2012 dos joves de poc més de vint anys –amb la col·laboració de dos amics més que se'n van desentendre al cap d'un temps– ara exposa els seus deu models al Port de Barcelona, exporta a 24 països i acumula dos premis al millor vaixell de motor europeu de l'any. "Arrencàvem amb certa innocència d'on ens ficàvem", diu somrient De Antonio, una realitat que queda lluny dels 20,4 milions d'euros que van facturar el 2022.

Marc de Antonio, propietari de De Antonio Yachts, fotografiat en una de les seves embarcacions

Els fidels a De Antonio Yachts

Per arribar fins aquí amb tan poc temps, el copropietari explica que van haver de "buscar alternatives que permetessin tenir més impacte amb pocs recursos". Una d'aquestes estratègies han estat les col·laboracions amb marques o cares conegudes, com per exemple amb l'empresa catalana Two Jeys, amb Biel Juste i Joan Margarit al capdavant. "La nàutica d'esbarjo, no de grans eslores i fortunes", com la descriu el barceloní, ha seduït així mateix Fabio Quartararo, que també va passar l'estiu del 2023 damunt d'una de les seves embarcacions.

El boom dels iots De Antonio també s'ha estès fins a la cort espanyola, després que l'estiu passat Felip VI i la seva família lloguessin el mateix model D50, el més gran en aquell moment, per passar les vacances a Mallorca. De fet, Felip ja coneixia l'empresa anteriorment, ja que en el Saló Nàutic del 2022, el monarca va tenir el detall de visitar-los a l'estand. D'aquesta relació, De Antonio ha volgut deixar clar que va ser una operació comercial més, i assegura que ell no va saber que era la família reial qui llogava l'embarcació fins que es va fer el contracte. Marc de Antonio declina, de fet, estendre's sobre el tema.

Anteriorment, la relació del regatista amb la família reial havia estat estrictament lligada a la competició de vela des del Reial Club Nàutic de Barcelona (RCNB) i el Reial Club Nàutic de Sanxenxo. Pel que fa a Marc de Antonio, durant més de vuit anys ha estat el representant del RCNB com a patró de diferents models del Bribón, amb el qual el 2015 va ser el subcampió del món en la classificació de J80.

Nova etapa a la Copa Amèrica

L'empresa De Antonio Yachts omplirà la costa de Barcelona al llarg de tota la competició per tres acords empresarials diferents, una aposta de l'organització de la Copa Amèrica sense precedents. "Ens ha obligat a destinar-hi una quantitat de recursos que mai havíem explotat", detalla. L'empresa catalana ha firmat un acord directament amb Grant Dalton –CEO de la Copa Amèrica– perquè sigui el vaixell elèctric oficial de la Copa Amèrica.

Paral·lelament, l'embarcació més gran que a hores d'ara tenen al mercat és el vaixell que se situa a la línia de sortida i arribada amb el cronòmetre de l'organització. "Això és una cosa que ens ha fet especial il·lusió per la visibilitat que ens dona i perquè confirma la nostra relació amb la Copa com a marca de Barcelona", explica cofoi. Però amb aquestes dues apostes no en tenien prou i van decidir "vincular-se a un equip per viure l'experiència més propera a la competició". Dels sis equips que participen en la 37a Copa Amèrica, s'han vinculat amb l'equip suís, Alinghi Red Bull Racing, que va quedar eliminat aquest dimarts. "Per diversos motius, primer perquè representa el club nàutic de Ginebra, d'on és el meu soci. Per altra banda, perquè ens identifiquem amb la seva manera de treballar", explica l'exregatista barceloní.

stats