Barça

La solució a mitges per tapar el perillós impagament de Barça Media

Laporta negocia amb Nike perquè l'ajudi a tancar els números abans del 30 de juny, però l'operació serà insuficient per fitxar

3 min
Joan Laporta, pensatiu a la llotja de l'Estadi Olímpic Lluís Companys.

BarcelonaAlbert Baronet, l'actual director de màrqueting de Nike al sud d'Europa, va ser triat per Joan Laporta el 2008 per ser el director general del Barça després de la sortida d'Anna Xicoy. Però Baronet, que aleshores ja era una de les cares més importants de la multinacional nord-americana al Vell Continent, va rebutjar la proposta. Així, Laporta va haver de contemplar altres opcions. Al final qui va ocupar el càrrec va ser Joan Oliver. Ara, 16 anys després d'aquell intent de fitxatge, Laporta i Baronet es troben cara a cara en plena negociació per renovar abans del 30 de juny el contracte de Nike amb el Barça amb l'objectiu del club blaugrana de quadrar els números.

La relació professional entre els dos dirigents catalans ha tingut les seves tibantors durant els últims temps, sobretot a causa de la denúncia del Barça a Nike a principis d'any per un presumpte incompliment de contracte. La firma va demanar mesures cautelars i la justícia li va donar la raó. A banda d'això, Laporta va explicar públicament que el Barça contemplava anar-se'n amb un rival de Nike, Puma, o crear la seva marca pròpia. Fonts properes a les negociacions informen l'ARA que Nike és conscient que allò va ser una maniobra de pressió i que, des d'Oregon, estan molt tranquils perquè tenen la paella pel mànec i qui té pressa per tancar un nou contracte és el club. De moment, segons ha pogut saber l'ARA, sobre la taula no hi ha cap oferta en ferm.

El Barça comença aquest mes de juny amb la necessitat de revertir l'impagament de Libero en el projecte Barça Media (un actiu que a l'exercici anterior es va apuntar com un ingrés de 408 milions d'euros) i de tapar un forat operatiu d'uns 100 milions. Firmar un nou contracte amb Nike és una de les cartes que té sobre la taula Laporta per aconseguir-ho. La intenció dels dirigents culers és que Nike renovi el contracte per a l'equipació blaugrana per una dècada més (a comptar des del 2028, quan s'acaba l'actual) per una xifra al voltant dels 120 milions anuals. "El Jan vol el millor contracte del mercat", asseguren des de l'entorn del president.

El signing bonus, una carta incompleta

A més, el Barça busca que el tancament de l'operació comporti un signing bonus de 100 milions a canvi de renunciar a una part del pastís que hauria de cobrar anualment de Nike fins al 2038. D'aquesta manera, la junta de Laporta arreglaria l'impagament dels 100 milions que falten a Barça Media (40 del curs passat i 60 d'aquest), el qual mantindria el valor comptable de 408 milions sempre que l'auditor acabi donant el vistiplau a l'acord. "Però una cosa són les necessitats del Barça i una altra cosa fins on Nike està disposada a arribar", diu un exdirectiu de Laporta. "Nike no regala res i acostuma a demanar tots els drets possibles. El fet que el nou contracte sigui fins al 2038 pot fer bona l'operació per a Nike", explica, per la seva banda, una altra persona coneixedora de les negociacions.

En canvi, l'operació seria insuficient per no haver de cenyir-se a la regla 1/2 (pots gastar-te un euro per cada dos que ingresses) per fitxar jugadors aquest estiu a causa del fair play financer. Perquè el Barça deixi enrere aquests impediments caldrà també vendre futbolistes que puguin deixar un bon pessic a l'economia culer. En aquest sentit, Ronald Araujo és un dels noms que més exposats estan a causa de les desenes de milions d'euros que clubs com el Bayern de Múnic estarien disposats a pagar per ell i al fet que la seva venda seria totalment neta des del punt de vista financer perquè ja està amortitzat.

La inclusió de Nike a Barça Media

"El principal problema és que és un projecte que tindrà valor, però que necessita un punt de maduració per arribar a aquest valor. Em consta que s'està treballant a marxes forçades per aconseguir-lo, però no és fàcil convèncer algú", va explicar Eduard Romeu, exvicepresident econòmic del Barça, sobre el futur de Barça Media en una entrevista al diari Sport. "Hi ha diverses possibilitats. Podríem incorporar més actius perquè només vam incorporar tot allò relacionat amb els NFT i el metavers o, fins i tot, desfer l'operació. Però crec que ara s'ha de deixar treballar els equips", va afegir. De fet, en la línia del que diu Romeu, la SER va informar que el Barça s'està plantejant oferir a Nike l'entrada a Barça Media com a inversor per eixugar els 100 milions de l'impagament de Libero.

stats