Barça
Barça07/09/2022

Les samarretes exhaurides, l'últim entrebanc entre el Barça i Nike

El club espera recuperar l'estoc de la primera equipació a partir d'aquest cap de setmana

BarcelonaEls últims dies, els aficionats blaugranes que han volgut comprar la samarreta del primer equip masculí han topat amb moltes dificultats perquè se n'ha acabat l’estoc. De fet, aquesta setmana la versió de la primera indumentària blaugrana per a seguidors, amb un preu de 94,99 euros, no s’ha pogut adquirir ni tan sols a través de la web del Barça. Un rètol de pròximament apareix sota la fotografia de la samarreta: tant la que porta el pegat de la Lliga com la de la Champions League, que l’equip de Xavi Hernández estrena aquesta setmana. Només en queden de talles per a nens i nenes. A principis de setmana tampoc hi havia estoc de la versió jugador, amb un preu de 144,99 euros, però aquest dimecres ja n'hi torna a haver. 

El club espera recuperar la normalitat ben aviat. "Ens informen que a partir d’aquest cap de setmana començarem a tenir samarretes a les nostres botigues. I el tema s’anirà regularitzant fins a finals de mes", deien a l'ARA des del Camp Nou. La situació s'explica per l’allau de vendes que hi ha hagut gràcies a la il·lusió generada pels fitxatges que s’han fet a l'estiu, sobretot el de Robert Lewandowski. Però altres veus pròximes al departament comercial del Barça consideren que aquesta falta d’estoc és una errada de Nike. La multinacional nord-americana va haver de treballar fora de terminis en la confecció de les samarretes del Barça d’aquesta temporada perquè la junta de Joan Laporta va superar la data límit de l’octubre del 2021 per comunicar-li quin seria el nou patrocinador del frontal de la samarreta.

Cargando
No hay anuncios

El contracte del club blaugrana amb Spotify es va tancar el març del 2022. Aquests cinc mesos de retard van comportar que en molts llocs del món, durant l’estiu, s’hagi venut la samarreta del Barça sense publicitat al frontal. D’altra banda, les botigues oficials del Barça es van veure superades després del fitxatge de Lewandowski per la quantitat de gent que va voler posar-se el nom del davanter polonès a l’esquena. Alguns dies no va ser possible perquè la lletra W per estampar el nom es va acabar.

Cargando
No hay anuncios

Una relació poc detallada

Després d’un any i mig a la presidència, Joan Laporta continua tenint damunt la taula un dels casos pendents de més transcendència al departament comercial: l’aprofundiment del contracte amb Nike. Des del 2016, sota el mandat de Josep Maria Bartomeu, el Barça i la multinacional amb seu central a Portland es relacionen mitjançant un contracte provisional de poques pàgines que s'anomena tècnicament short form. Es va firmar en un moment en què l’anterior junta directiva necessitava ingressos i va acordar amb Nike que, malgrat que el contracte de deu anys oficialment començaria a comptar a partir del 2018 (quan s'acabava l’anterior i fins al 2028), li faria un pagament per avançat el curs 2016-2017. Aleshores, el pacte era que el 2018 es posaria fi a la provisionalitat i les dues parts s’asseurien per formalitzar el long/detailed contract, és a dir, el contracte detallat típic d’una relació comercial d’aquesta dimensió. Però no va passar.

Cargando
No hay anuncios

El Barça i Nike van pactar a la renovació del 2016 que la multinacional esportiva pagaria anualment fins a 155 milions d’euros al club blaugrana. De totes maneres, fonts coneixedores dels detalls del short form expliquen a l’ARA que depèn de diverses variables que és molt difícil que es compleixin al 100%. 

L’enquistament del contracte short form ha comportat tensions entre el club i Nike perquè les lectures que en fan deixen molt espai a la subjectivitat. Abans de la pandèmia, Bartomeu i l’empresa nord-americana es van acostar per intentar resoldre el tema, però el confinament ho va aturar tot. Més endavant, Nike no va voler fer res fins que no hi hagués un nou president. El març del 2021, Joan Laporta va guanyar les eleccions i es van reprendre les converses amb Nike per solucionar la inusual situació contractual. El Barça volia més autonomia en alguns aspectes. Però, fins ara, no s’ha aconseguit. "Nike ha fet una estratègia d'endarrerir durant anys la negociació de les regles del joc generals amb el Barça. Així, cada tema que sorgeix en la relació suposa haver-lo de negociar individualment", explica una font que coneix ben de prop la relació.

Cargando
No hay anuncios