BARÇA
Barça27/01/2016

El Bayern allunya definitivament Qatar Airways del Barça?

El conjunt bavarès tanca un patrocini amb l'aeroport de Doha, que pertany al mateix grup de la companyia aèria, mentre el club català va detallar en un informe als socis que el nou patrocinador no pot vincular-se a cap altra entitat

Albert Llimós
i Albert Llimós

BarcelonaEl Bayern Munic ha fet oficial un acord de patrocini amb l'aeroport de Hamad (HIA), a Doha, Qatar. Tal com ha avançat 'Mundo Deportivo', el club bavarès s'associa amb l'aeroport qatarià i signa un acord perquè la moderna instal·lació creada de cara al Mundial del 2022 es vinculi al conjunt que entrena Pep Guardiola. Segons s'explica a la mateixa web de l'aeroport de Doha, el HIA forma part del grup Qatar Airways, és "la casa" de l'aerolínia que patrocina actualment el Barça i amb la qual s'està encara en converses per a un possible acord de futur. Sense anar gaire lluny, el màxim responsable de Qatar Airways, Akbar Al Baker, és també el director executiu de l'aeroport de Hamad. ¿Aquest acord del conjunt bavarès, per tant, entra en conflicte amb els interessos del Barça i tanca definitivament la porta a un acord? Fonts del club asseguren que no, i mantenen que l'opció de Qatar Airways continua viva.

En aquest sentit, l'informe de condicions del patrocini que es va presentar als socis compromissaris en la prèvia de l'Assemblea del mes d'octubre, quan s'havia de tractar el tema de Qatar Airways, però va caure de l'ordre del dia, el club català va informar als socis del perfil de l'entitat patrocinadora. Entre les condicions que hi havia, una parlava d'exclusivitat:

Cargando
No hay anuncios

"Per al nostre club ha estat i segueix essent essencial que l'entitat que ostenti el patrocini de la samarreta del primer equip de futbol es comprometi, en el sentit més ampli, a preservar amb exclusivitat el seu vincle amb el Barça, de tal manera que no pugui relacionar-se amb cap altre entitat ni/o equip en l'àmbit de l'esport a nivell mundial. Amb això pretenem que el grau i compromís de tal entitat patrocinadora sigui absolut i exclusiu amb el club i la nostra samarreta, sense que puguin establir-se associacions ni vincles amb altres entitats esportives que no siguin el FC Barcelona. El Barça és especial i únic, així com la seva samarreta, per tant, el patrocinador que hi consti també ha de ser-ho i valorar-ho", deia l'escrit de tres pàgines, amb data del 28 de setembre del 2015.

Al club mantenen que l'acord del Bayern no canvia res, i que les negociacions amb la companyia segueixen obertes. Tot i l'escrit presentat als socis compromissaris, segons defensen als despatxos del Camp Nou, que l'aeroport de Hamad formi part del mateix grup que l'aerolínia no impossibilita el Barça de tenir encara oberta la porta de Qatar Airways. Són empreses diferents, asseguren. Els experts consultats opinen el mateix. El plec de condicions no és vinculant, podria canviar-se de cara a la nova assemblea que s'haurà de convocar per tractar la qüestió del patrocini. A més, que formin part del mateix grup, asseguren els experts, no contradiu l'escrit que va presentar el Barça als compromissaris.