Així és la lluita del Barça contra la revenda al Camp Nou
Entrades nominals, abonaments físics i controls exhaustius en l'accés al Camp Nou: els mètodes que aplicarà el club en la visita de l'Inter
BarcelonaLa imatge d'una marea blanca de més de 30.000 aficionats en el darrer partit europeu de pes al Camp Nou, el jugat contra l'Eintracht de Frankfurt, va fer pujar els colors a Joan Laporta i a la directiva blaugrana. Els mecanismes activats pel club per evitar la revenda i la compra massiva d'entrades per part dels aficionats del conjunt alemany –coneguts per protagonitzar desplaçaments nombrosos– van fallar i el Barça va viure una jornada per oblidar al seu propi estadi. El president blaugrana i el seu equip van decidir intervenir en l'assumpte perquè no es tornés a repetir "mai més" un episodi com aquell. Aquest dimecres, amb la visita de l'Inter de Milà, arriba l'hora de la veritat.
Des de l'entitat neguen qualsevol forma d'alarmisme i redueixen el malson viscut contra l'Eintracht a una jornada aïllada que, "en cap cas", tindrà res a veure amb l'enfrontament –una final– contra el conjunt italià. De fet, des del Barça asseguren que només s'han venut 1.500 entrades a l'Inter, les que ha demanat el club italià que, per normativa de la UEFA, pot demanar fins a un 5% (unes 4.000) de l'aforament de l'estadi visitant (sense comptar les entrades destinades a compromisos). També s'ha bloquejat la venda de més entrades a targetes de crèdit domiciliades a Itàlia, una mesura que ja es va intentar aplicar contra l'Eintracht.
Les grans mesures que ha posat en marxa el club per fer front a la revenda passen, en bona part, per la venda d'entrades nominals i l'obligatorietat de dur l'abonament físic (amb el risc que això comporta si es ven a un turista). De fet, des del Barça es demana als socis anar amb temps al Camp Nou, precisament perquè s'hi faran controls. En aquest sentit, també es demana anar al camp amb transport públic "per evitar embussos i per qüestions de sostenibilitat". Les línies de metro es reforçaran des de la tarda amb més personal i trens.
Pel que fa als controls d'accés, que aniran a càrrec de la seguretat privada del Barça, se supervisaran especialment les entrades. Això vol dir que els usuaris hauran de demostrar amb el seu carnet d'identitat que són els titulars dels tiquets. Respecte del control dels abonaments, el Barça també té la potestat de demanar qui n'és el propietari, cosa que es farà quan els serveis de seguretat ho considerin oportú. A més, als carnets d’abonats d'aquesta temporada ja no hi ha un codi QR, per la qual cosa no se'n pot fer una fotografia i entrar només facilitant el codi QR.
El Barça ha tornat a recordar als socis que serà imprescindible per poder accedir a l'estadi anar amb els abonaments de la present temporada. El club ja va comunicar, via SMS i correu electrònic abans del partit contra el Celta de Vigo d'aquest diumenge, que l'abonament del curs passat deixava de ser vàlid. Alguns socis, argumentant que no se n'havien assabentat, van acabar entrant amb retard. Des del club s'ha insistit de nou amb les comunicacions i recorden que al juliol ja van enviar els abonaments per a la present temporada.
La revenda online
Pel que fa a la revenda en pàgines web on, per exemple, es venen productes de segona mà, el club sosté que no hi pot fer res. Aquesta és una tasca que correspon als Mossos o a altres cossos policials i no al Barça, que l'únic que pot fer en aquest aspecte és facilitar informació i comunicar incidències. Una de les eines que té la policia per perseguir la revenda en els canals digitals és resseguir les transaccions econòmiques.
On sí que pot fer el club és prendre les mesures que consideri pertinents, d'acord amb els estatuts, un cop s'ha detectat i acreditat una pràctica fraudulenta de l'abonament. A més, després de la nit de la vergonya contra l'Eintracht, el club va anunciar que entre les mesures més contundents que s'aplicaran destaca que si un abonat acumula 10 partits sense anar a l'estadi (6 en el cas del Palau Blaugrana) o no cedeix o no posa el seu abonament al servei del Seient Lliure, el club automàticament es farà càrrec de la gestió de l'abonament en qüestió i el podrà utilitzar en el circuit comercial (és a dir, posar-lo al Seient Lliure). El soci que es vegi en aquesta circumstància haurà de reclamar, partit a partit i 72 hores abans es disputi, que vol utilitzar el seu abonament. D'altra banda, si no s'assisteix a cap partit o se cedeix o s'allibera l'abonament durant tota la temporada, el Barça retirarà l'abonament al soci de manera automàtica.
Amb tot, aquest dimecres s'espera un Camp Nou ple a vessar per la transcendència del partit, ja que una derrota contra l'Inter de Milà suposaria quedar virtualment eliminats de la Lliga de Campions. S'ha penjat el cartell de sold out pel que fa a la venda d'entrades, tot i que aquest dimarts n'han sortit les últimes a la venda procedents del Seient Lliure.