Barça30/06/2017

L’etapa de Qatar al Barça, encara oberta

El club no descarta mantenir un vincle amb Qatar Airways un cop tancat el patrocini de la samarreta

T.p.
i T.p.

BarcelonaEl nom de Qatar Airways encara presidia ahir el Camp Nou amb la imatge dels jugadors del primer equip i les hostesses de l’aerolínia. A la botiga, en canvi, es venia la samarreta amb el nou patrocinador, la marca japonesa Rakuten, acompanyada del lema publicitari escollit per promocionar aquesta equipació: “La samarreta que no dorm mai”. L’etapa de Qatar Airways com a patrocinador de la samarreta del primer equip va acabar ahir amb el nom d’aquesta marca encara ben visible a la graderia de l’estadi, on un grup de cadires de color groc formen aquestes dues paraules, Qatar i Airways, que han marcat l’agenda de la directiva de Josep Maria Bartomeu.

En total han sigut sis anys i sis mesos caminant acompanyats de Qatar. L’11 de novembre del 2010, després que la informació fos avançada per Catalunya Ràdio, es va anunciar que s’arribava a un acord amb Qatar Sports Investments. En aquell moment, aquesta organització, que controla bona part de les institucions esportives de l’emirat, va apostar per posar a la samarreta del club la Fundació Qatar, tot i que després apostaria per la companyia aèria del país. Sandro Rosell havia arribat a la presidència del club tot just sis mesos abans i, tal com s’ha comprovat aquests dies amb la publicació de l’Informe García, de documentació relativa a casos de corrupció a la FIFA, l’expresident va negociar l’acord amb els mateixos contactes que l’havien contractat abans a ell perquè ajudés en la promoció de la candidatura de Qatar com a seu del Mundial del 2022. Rosell va defensar aquell 2010 que el Barça tenia molts deutes per culpa de la gestió de Joan Laporta, un fet que va iniciar l’acció de responsabilitat en què un jutge, fa pocs mesos, va afirmar que Rosell no tenia raó perquè aquest deute no existia. Però el 2010 l’assemblea de socis compromissaris, convençuts que hi havia un deute, van votar a favor d’aquell acord que feia de la samarreta del Barça la més ben pagada, però que també enviava l’Unicef a la part posterior de la samarreta.

Cargando
No hay anuncios

En total, han sigut sis anys en què el Barça ha ingressat més de 200 milions, uns diners que, segons fonts del club, han sigut claus per evitar perdre jugadors importants, fitxar-ne d’altres i “competir amb clubs que no només tenen patrocinadors similars, sinó que, directament, “han sigut comprats per qatarians o grups dels Emirats Àrabs Units”, en referència al Manchester City o el PSG. Des del Barça s’ha defensat sempre aquest acord, tot i que les veus crítiques han anat fent-se més contundents a mesura que s’han conegut detalls de la gestió de Rosell. Tot just fa uns dies el Barça va revisar els documents relatius a aquell acord per comprovar que Rosell no va cometre cap irregularitat. Van enviar la documentació a la fiscal que estudia els negocis de Rosell, molts d’ells amb Qatar, per deixar clar que el club està net.

L’acord amb Qatar, però, és una etapa que més d’un voldria tancar, al club. Altres en canvi, no. A dins del Barça es discuteix si, tal com es va acordar amb els qatarians, es pot arribar a un nou acord de patrocini diferent, i si Qatar Airways pot ser l’aerolínia oficial del club. Part de la directiva defensa que per protegir la imatge del club toca tancar aquesta etapa. Altres treballadors defensen que no es pot tancar una porta que amaga tants diners darrere, i que cal defensar la normalitat de fer negocis amb una empresa com Qatar Airways. El nom d’aquesta companyia, doncs, encara podria anar associat al Barça.