L’Ajuntament sí que permetrà l’ús del vehicle privat en els partits del Barça a Montjuïc
La mesura contrasta amb els dubtes del club, que només ha assegurat l’accés de les motos
BarcelonaMontjuïc comença a ser una paraula que s’utilitza de forma quotidiana a l’entorn del Barça. Fins fa poc encara es veia, generalment, com un tema llunyà del qual no venia de gust parlar, però la imatge de la mossegada a la tercera graderia del gol sud del Camp Nou, l’adjudicació de la remodelació de l'estadi a l’empresa turca Limak, la recerca del finançament i el començament de les obres d’adequació de l’Estadi Olímpic Lluís Companys per preparar l’arribada del Barça han convertit la qüestió en inevitable. De fet, la junta directiva de Joan Laporta va convocar recentment els socis a una reunió per conèixer les seves inquietuds respecte al trasllat provisional a Montjuïc, que començarà aquest estiu per accelerar el gruix de les obres al Camp Nou.
Una de les dades que va donar el club blaugrana és preocupant: només 25.000 socis abonats dels 82.000 hi ha al Camp Nou tenen pensat anar a veure els partits del Barça a Montjuïc. Un dels motius principals és que el club va anunciar en un primer moment que no estarà permès arribar a la muntanya màgica en vehicle privat els dies que hi jugui l’equip blaugrana. “Entre els aspectes que més interès han despertat cal destacar el de l’accessibilitat a la zona de l’estadi, tema en el qual s’ha avançat que no s'hi podrà accedir en vehicle privat, a excepció de les persones amb mobilitat reduïda i dels autocars de les penyes”, explicava el comunicat que el Barça va fer públic després de la reunió amb els socis. A més, fonts del club van insistir a l’ARA que “la prohibició de pujar els dies de partit en vehicle privat a Montjuïc serà total, a excepció dels vehicles autoritzats”.
Però aquesta intenció contrasta amb la que té l’Ajuntament de Barcelona, segons ha pogut saber aquest diari. Fonts del consistori municipal expliquen que “l’accés no estarà prohibit com a tal ni estarà tallat”. Únicament puntualitzen que “estarà limitat per la pròpia capacitat de l’estadi i de l’entorn, que no poden absorbir tot el volum de vehicles privats del públic que anirà als partits”. En aquest sentit, el consistori diu que “ara ja passa una mica al Camp Nou, que la gent hi va majoritàriament amb transport públic”.
De fet, el mateix president Joan Laporta va puntualitzar en la roda de premsa d’aquest dijous que “totes les motos hi podran accedir, no es restringirà a un nombre concret”. Però no va aclarir què passarà amb els cotxes particulars. “S’està resolent el tema dels pàrquings”, es va limitar a dir, i va traslladar una resposta més concreta a una roda de premsa futura dedicada exclusivament al trasllat a Montjuïc.
Més venda d’entrades
Si s’acabés confirmant que només 25.000 socis abonats estan interessats en assistir als partits del Barça a Montjuïc, la notícia tindria una part dolenta i una de bona. La dolenta és que la major part dels abonats s’acollirien a una excedència durant un període de temps que ja es considera que pot arribar als dos anys a causa d’entrebancs logístics. Això, segurament, provocaria que l’ambient a Montjuïc fos menys animat que el que ara hi ha al Camp Nou.
La bona és que els abonats interessats en assistir als partits no haurien de dependre d’un sorteig per aconseguir el seu objectiu, malgrat que Laporta va explicar que es tractarà d’un “abonament sense seient assignat”. D’altra banda, per a la seva junta la disminució de la presència dels abonats proporcionarà un marge més gran a l’hora de vendre entrades amb el propòsit que la marxa a Montjuïc no comporti un gran terrabastall en els ingressos del club, que es calcula que poden disminuir, com a mínim, en 100 milions per curs mentre el Barça sigui fora del Camp Nou.
De totes maneres, com ja va explicar l’ARA, el club no podrà fer ús de tota la capacitat de l’Estadi Olímpic, d’uns 56.000 espectadors. A causa de problemes de visibilitat, l’aforament del recinte s’haurà de limitar. Laporta va anunciar que l’aforament estarà al voltant de les 49.000 persones. Fonts del club han explicat a aquest diari que, en el pitjor dels casos, es podria haver de reduir fins a les 40.000.
D’altra banda, el club té previst una sèrie de mesures acordades amb l’Ajuntament per incentivar l’arribada a Montjuïc amb transport públic, en bicicleta i a peu. La millora dels accessos a la muntanya olímpica té pressupostat un cost de 7,2 milions, dels quals el Barça es farà càrrec del 64% (4,61 milions), i l’Ajuntament, del 36% restant (2,59 milions). Algunes de les novetats seran posar llançadores de bus els dies de partit, reforçar els serveis del funicular i ampliar l’horari del metro quan sigui necessari. També es farà un carril bici, s’instal·laran tres noves estacions de Bicing i es millorarà la il·luminació dels camins de Montjuïc.