Sandro Rosell, sobre l'acord amb Qatar Airways: "El món és global, tenim molts competidors, i si volem ser a dalt de tot necessitem recursos"
El Barça ha presentat l'acord de patrocini amb la companyia aèria qatariana per als propers tres anys, i anuncia que aviat tancaran nous acords amb Qatar Foundation
BarcelonaEl Barça lluirà publicitat de Qatar Airways a la samarreta a partir de l'1 de juliol d'aquest 2013 i durant les tres properes temporades. Aquest dilluns el club ha presentat l'acord amb la companyia aèria que substituirà Qatar Foundation.
Sobre aquest fet, que el Barça substitueixi una marca solidària per una marca comercial, el president Sandro Rosell ha dit: "El món és global, tenim molts competidors, i si volem ser a dalt de tot necessitem recursos. No podem augmentar més els drets de televisió, fins i tot poden baixar; podríem apujar les quotes dels socis, i no ho voler fer, tampoc, no volem vendre patrimoni, al contrari, i l'última manera és per la via del màrqueting i els patrocinis".
Rosell, qüestionat per si els socis entendran aquesta decisió, ha respost: "La democràcia del nostre club ha ratificat dues vegades el fet de portar publicitat a la samarreta. Si algú té problemes amb la democràcia, no és cosa meva".
El president també ha afirmat que la samarreta del Barça seguirà sent la més ben pagada del món, com a mínim, fins al 2014, quan el Manchester United serà patrocinat per Chevrolet.
Javier Faus, vicepresident econòmic del Barça, ha comentat: "Compartim molt valors amb Qatar Airways, entre ells, l'excel·lència". I ha afegit: "És més que una marca comercial, perquè ha apostat fort per la nostra ciutat i el nostre país".
Faus ha comentat que el canvi de patrocini ha sigut neutre per la Barça, és a dir, ni guanya ni perd diners respecte als acords tancats amb Qatar Sports Investment el 2011. Tot i això, ha hagut d'admetre que l'1 de juliol Turkish Airlines deixarà de ser l'aerolínia vinculada amb el Barça, ja que és imcompatible amb la patrocini de Qatar Airways. "Turkish Airline allibera uns actius de publicitat estàtica i el departament de màrqueting està treballant per omplir aquests forats i no perdre diners".