Indignació al Barça per les promocions de cases d'apostes de Rafa Márquez
El club envia a l'àrea de Compliance la problemàtica relació de l'entrenador del filial amb el joc arran d'una nova publicitat
BarcelonaRafa Márquez, entrenador del Barça Atlètic, ha tornat a reincidir en la promoció de cases d'apostes. Des de la seva arribada l'estiu del 2022, el tècnic mexicà havia passat força inadvertit en l'entorn mediàtic blaugrana. Fins aquesta temporada, quan el seu nom ha sonat als mitjans. Primer es va convertir en una de les opcions per substituir Xavi Hernández a la banqueta del primer equip a causa dels mals resultats. I, ara, el tema és extraesportiu. Ha tornat a publicitar una casa d'apostes de Mèxic a través d'una piulada al seu compte oficial de X i d'un vídeo als stories d'Instagram.
És la segona promoció que fa. Aprofitant la celebració de la final de la NFL de futbol americà, la Super Bowl, fa dos caps de setmana, va publicitar per primera vegada una casa d'apostes de Mèxic. També va ser a X, en una piulada que posteriorment va eliminar. Aleshores es va generar molta polèmica. Que un tècnic d'un club de futbol, que entrena menors d'edat que estan creixent i formant-se, publicités cases d'apostes no va agradar al Barça. Arran de la controvèrsia, Márquez va donar explicacions diumenge passat després del partit contra el Rayo Majadahonda a l'estadi Johan Cruyff: "No hi ha res a comentar. Està tot parlat amb advocats, tot cuidat perquè òbviament no hi hagi cap problema". Dos dies més tard, ha tornat a reincidir-hi.
El cas passa a l'àrea de Compliance
El Barça està indignat amb Rafa Márquez per aquesta segona promoció a la mateixa casa d'apostes. És per això que el club ha decidit passar la problemàtica relació amb el joc del mexicà a l'àrea de Compliance, liderada per Sergi Atienza i responsable del compliment dels valors ètics que projecta el Barça i de totes les lleis i reglaments vigents que són aplicables.
El club, després de traslladar la reincidència a aquesta àrea que haurà d’estudiar les publicacions i valorar-ne les possibles incompatibilitats per veure quines conseqüències pot haver-hi, va comunicar a Rafa Márquez que eliminés les promocions de les seves xarxes socials. Dit i fet: l'entrenador mexicà ho va entendre i va procedir a esborrar-les. Des de l'entitat entenen que pot haver-hi un conflicte d'interessos entre entrenar un equip de futbol i publicitar una casa d'apostes.
La primera publicitat d'apostes de Márquez la va publicar unes hores després de l'empat del primer equip contra el Granada a l'Estadi Olímpic Lluís Companys de Montjuïc, on el Barça va perdre més opcions de guanyar la Lliga. A banda d'estar relacionada amb la ludopatia, aquesta publicitat tampoc va agradar a l'entorn culer pel moment.
Márquez, que va ser una llegenda a la defensa blaugrana entre el 2003 i el 2010 i que ara entrena jugadors del filial d'entre 17 i 23 anys, hi ha reincidit i el Barça, indignat amb la situació, ha traslladat la problemàtica a l'àrea de Compliance. De moment, el cas continua a l'espera de nous esdeveniments.