Crònica de l’altre clàssic: reivindicatiu, turístic i de revenda
Sense arribar a tenyir de groc l’estadi, els aficionats es manifesten lliurement
BarcelonaUn clàssic és un clàssic. Això el converteix en un aparador mediàtic únic per expressar-se des de la grada i, també, en un gran atractiu per a tots aquells turistes que no tenen gaire sovint l’oportunitat de veure Messi i companyia contra l’etern rival. És per aquest motiu que ahir van conviure aquestes dues realitats en un espai d’expressió com és la grada del Camp Nou. Alguns grups d’aficionats i les entitats sobiranistes havien animat a repetir la iniciativa de la final de Copa i assistir a l’estadi amb una samarreta de color groc o de la senyera. El resultat va ser que el groc va estar repartir per tot l’estadi (amb una alta visibilitat a la grada d’animació), però sense acabar de tenyir-lo. Al minut 17:14 de cada part el groc va banyar la grada del Camp Nou. A banda de les samarretes, molts aficionats van fer de l’enginy el seu aliat: van utilitzar les cartolines del mosaic del club previ a l’inici del partit per aixecar-les en aquest minut reivindicatiu. També es van mostrar les dues grans pancartes habituals amb el lema "Llibertat", en català i en anglès.
El groc va conviure ahir amb el blau i el grana de moltes de les samarretes dels turistes, que van aprofitar que alguns socis van posar a disposició els seus seients, cosa que s’explica perquè era un clàssic sense cap títol en joc.
Un passeig fins a l’estadi
Un parell d’hores abans del partit ja es podia intuir que seria un clàssic amb alta presència de turistes. Formiguejaven pel metro comptant les parades que els quedaven fins al seu destí. "¿A dónde vamos?" "A les Corts",comentava una parella d’argentins que havia agafat la L3 a Plaça Espanya tot lluint càmeres penjades al coll que queien sobre les seves samarretes del Barça. Estan de ruta per Europa, han començat per Barcelona i no es volien perdre una oportunitat per veure jugar Messi contra el Madrid.
Abandonant el metro a la sortida de les Corts va ser el moment per a la cridòria. Càntics de “Barça, Barça!” i “Messi, Messi!” amb accent afrancesat d’un grup de joves de Marsella que segur que van cuidar el fetge durant la prèvia. Ja a la Travessera de les Corts, un grup de belgues procedents de Bruges, amb cerveses de llauna a la mà, volen una foto de grup per recordar el seu primer clàssic. "Are you here for holidays or only to see the match?" "Both, both", comentem en anglès com bonament podem. De camí cap a l’estadi també hi ha parelles en què un vesteix del Madrid i l’altre del Barça. L’amor ho pot tot.
Continuant per Travessera, els aficionats més radicals cremen bengales al ritme dels seus càntics i omplen de fum el carrer. Mentrestant, el mar de turistes continua amb el rumb fix cap a l’estadi. Veure samarretes grogues o de la senyera és la millor manera per identificar els aficionats catalans. “És veritat que avui hi haurà més turistes i van una mica perduts amb el tema del color groc, però contra el Madrid és un bon dia per reivindicar-se”, diuen, ja a tocar del recinte del Camp Nou, dos amics maresmencs vestits amb la samarreta de la senyera.
Passant per davant dels accessos al recinte de l’estadi comença el bombardeig d’oferiments dels que es dediquen a la revenda: "Ticket, ticket, good ticket". Només són superats per la insistència dels venedors de llaunes de cervesa que t’interpel·len amb un llarg "Holaaa, ¿cerveza?" Mentrestant, just al costat, un grup d’asiàtics estan recollint carnets del Barça amb noms que de ben segur que poc s’assemblen als seus. Un mica més endavant se sent en castellà un altre venedor d’entrades de revenda: "Ticket a 250 euros", afirma mentre assenyala la primera fila d’un dels gols en una postal arrugada. El venedor no està per romanços i, davant la mínima mostra de dubtes, se’n va ràpidament a buscar un altre client. L’altre clàssic va començar hores abans als voltants del Camp Nou.