Les criptomonedes, potencials patrocinadores de la màniga de la samarreta del Barça
El club les va descartar per al frontal al considerar que pertanyen a un sector de risc, però està obert a negociar per l’actiu que encara queda lliure i que està a prop de tancar-se
BarcelonaLes empreses de criptomonedes han estat presents des del primer moment en les negociacions dels nous patrocinadors del Barça. De fet, són les que han fet les propostes econòmiques més generoses. El club, però, les ha descartat una vegada i una altra per al frontal de la samarreta del primer equip masculí (la possibilitat de fer un pack amb la resta d’actius és una opció que només va aparèixer durant les negociacions amb Spotify) perquè la junta directiva de Joan Laporta considera que pertanyen a un sector especulatiu, de risc, molt variable i poc ètic. La intenció del club era aliar-se estratègicament amb una empresa que estigués en consonància amb els seus valors, i, en aquest sentit, Spotify va ser la preferida des del mes de novembre del 2021.
A l’empresa sueca se li ha assignat el frontal de la samarreta dels primers equips masculí i femení, la roba d’entrenament de tots dos equips i els title rights del Camp Nou, un acord que els socis compromissaris van aprovar aquest diumenge per majoria absoluta sense conèixer les xifres oficials en una assemblea extraordinària celebrada telemàticament per primera vegada a la història del club. A més, la unió entre la multinacional dirigida per Daniel Ek i el Barça comportarà diverses activacions que aniran més enllà dels actius mencionats, com que Spotify pugui celebrar concerts al Camp Nou una vegada l'estadi estigui remodelat.
L'ètica no és un factor clau a la màniga
Així, les imatges de les dues entitats quedaran intrínsecament relacionades durant anys, un fet que el Barça volia evitar que passés amb una empresa de criptomonedes. En canvi, està obert a negociar amb aquest sector pel que fa a l’altre gran actiu que queda lliure, la màniga esquerra de la samarreta, que el club té la intenció de vendre en un pack que inclogui els equips masculí i femení. “Com que en aquest cas no seria una aliança estratègica, sinó només per l’actiu, no preocupa tant el tema ètic”, explica una font coneixedora de les negociacions. Actualment, el Barça ja té un acord amb l’empresa de blockchain Chiliz (propietària d’una moneda digital amb el mateix nom), que des del 2020 és patrocinador global de l’entitat blaugrana.
Diverses empreses que tenen com a base de negoci les criptomonedes i el blockchain formen part de la llista de sis patrocinadors potencials que estan interessats en la màniga esquerra de la samarreta del Barça, segons va desvelar Laporta en una entrevista a RAC1, malgrat que fonts de les negociacions puntualitzen que la llista d’ofertes serioses és més curta i que l’acord està a prop de tancar-se. Les empreses que s’han interessat per aquest actiu del club blaugrana, segons ha pogut saber l’ARA, pertanyen als sectors de les criptomonedes, la tecnologia, el turisme o l’aviació. Fa uns dies Mundo Deportivo va informar que la companyia aèria Turkish Airlines, que ja va patrocinar el Barça entre el 2010 i el 2012, és una de les candidates.
Més diners que Beko
Aquest curs 2021-2022 la màniga esquerra de la samarreta dels primers equips masculí i femení del Barça està lliure després que una altra marca turca, l’empresa d’electrodomèstics Beko, optés per quedar-se només amb el patrocini de la roba d’entrenament en la renovació per una temporada a canvi de 10 milions d’euros. Abans havia pagat 19 milions anuals pels dos actius del masculí. La intenció de la junta de Laporta és aconseguir una xifra significativament superior a aquests 9 milions tenint en compte que l’acord probablement inclourà també la màniga esquerra de la samarreta de l’equip femení, l’actual campió de la Champions League i que té a la plantilla la Pilota d’Or, Alexia Putellas.