Quant costarà menjar canapès al nou Camp Nou?
El Barça ja ha posat a la venda les primeres llotges VIP pensant en el retorn a l'estadi, d'aquí un any
BarcelonaEl Barça està molt interessat en complir els terminis de construcció del nou Camp Nou per poder tornar a jugar a casa el novembre de l'any vinent. No només perquè coincideixi amb el 125è aniversari del club, ni tan sols perquè el retorn a temps s'ha convertit en una mena de promesa de l'equip directiu o una prova de fe que l'elecció de Limak per fer les obres va ser l'encertada. El veritable motiu pel qual s'hi vol tornar com més aviat millor és l'econòmic.
Jugar a Montjuïc és una ruïna. Deixant de banda la inversió que el club va haver de fer per adequar el Lluís Companys, cal sumar-hi un lloguer i que el Barça no es queda la totalitat dels diners que es generen en un dia de partit, com per exemple l'oferta de restauració, que va a les butxaques de Barcelona de Serveis Municipals (BSM), l'empresa que gestiona els equipaments de l'anella olímpica. L'aforament també és més petit i, com ja va quedar demostrat a l'estiu, la directiva va haver de rebaixar un 50% el preu previst dels abonaments –ara anomenats passis de temporada– per incentivar la presència de socis a la muntanya olímpica. Amb tot, i malgrat que l'assistència ha estat notable o que en el clàssic es facturessin 7,6 milions d'euros amb la venda d'entrades i productes VIP, fins ara la previsió d'ingressos no està complint les expectatives i s'està "lleugerament per sota" del previst, tal com va admetre Juli Guiu, vicepresident de màrqueting, a Catalunya Ràdio.
L'oferta de productes VIP es posarà en marxa al 50% quan l'equip torni al Camp Nou, d'aquí un any
Tornar a jugar al Camp Nou permetrà augmentar notablement el volum de negoci. Començant per l'aforament, que passarà dels 50.000 actuals als 60.000, i pujarà fins als 104.000 un cop l'estadi estigui del tot acabat. El novembre del 2024 –"si no hi ha imponderables", com ha advertit repetidament el president Joan Laporta– la tercera graderia estarà construïda, però no admetrà públic. Tampoc estarà instal·lada la coberta ni molts elements decoratius. A l'interior, la primera i la segona graderies ja funcionaran a ple rendiment i el Barça preveu obrir el 50% de l'oferta VIP. De fet, a finals d'octubre ja es van posar a la venda les llotges de 12 persones, que són les úniques que estaran acabades d'aquí un any.
Les llotges VIP estaran a disposició de tothom, tot i que és un servei que es dirigeix principalment a les empreses, segons asseguren fonts del club. D'entrada, per al curs vinent es posen a la venda a partir de 74.000 euros. Poc més de 6.000 euros per localitat. El preu és per a tota la temporada i inclou els 12 seients per llotja i accés al servei de càtering selecte. El cost final variarà depenent de la localització –no és el mateix ser al mig del camp que al gol– o de productes extres, com les places d'aparcament. "Aquestes llotges es venen en paquet complet i a cada partit l'empresa és lliure per decidir qui fa servir els seients, des dels directius als convidats, passant per premis als treballadors del mes", expliquen a les oficines blaugranes.
El Barça té clar que l'oferta de productes VIP serà una de les fonts principals d'ingressos, un cop l'estadi estigui acabat del tot. Ha de generar 76,5 milions, més fins i tot que les entrades (73,9) i els abonats (50,2). Per això, l'equip de treball de l'Espai Barça no escatima esforços econòmics i ha afegit al projecte de remodelació del Camp Nou dos interioristes. Segons fonts del club, la campanya de captació està funcionant molt bé i ja tenen les primeres reserves fetes. De moment, només les llotges de 12. A partir de l'abril es començaran a vendre els seients individuals VIP, que també es podran comprar per a tota la temporada.
Però, malgrat que 74.000 euros poden semblar molts diners, són menys dels que estaven pressupostats inicialment. La raó és que el camp encara estarà a mitges. Quan estigui acabat del tot, el preu s'actualitzarà. En total, les dues anelles situades entre la segona i la tercera graderies tindran 240 llotges, de les quals 65 de 12 seients i 175 de 4 localitats. Les de 12 acabaran costant entre 132.000 i 204.000 euros (d'11.000 a 17.000 per seient) i les de 4 valdran de 44.000 a 72.000 (entre 11.000 i 18.000 per seient). El Barça planifica vendre el 85% d'aquestes llotges per temporada i el 15% restant oferir-les partit a partit, amb preus que oscil·laran segons el rival o la competició. Fora d’aquesta zona s’habilitaran 3.494 seients VIP permanents, que oscil·laran entre els 7.000 i 20.000 euros per temporada. I per als denominats big matches el club reconvertirà localitats normals a prèmium, cobrant-les més cares però oferint a canvi el servei cinc estrelles de menjar i beguda.