Barça

Les condicions de l’acord de patrocini del Barça amb Bimbo

La panificadora mexicana amb arrels catalanes pot comportar 4 milions d’euros anuals per al club

Mariona Caldentey pugnant amb Aldi, jugadora del Madrid CFF.
18/10/2022
3 min

BarcelonaEl Barça ha fet oficial aquest dimarts el patrocini que l’ARA va explicar fa tres setmanes: Bimbo, la panificadora mexicana amb arrels catalanes, és el nou patrocinador global del club blaugrana i apareixerà a la màniga esquerra de la samarreta de joc del primer equip femení de futbol. De fet, la marca ja es podrà veure a la indumentària de les jugadores en l’estrena a la Champions d’aquest dimecres davant del Benfica a l’Estadi Johan Cruyff. Per aquests dos conceptes de patrocini, el Barça, segons ha pogut saber aquest diari, podria arribar a ingressar 4 milions d’euros anuals en el millor dels casos. És a dir, si es compleixen totes les variables. En tot cas, en el pitjor escenari el Barça s’assegura amb aquest acord 3,5 milions per any durant cinc temporades. 

Així, la junta de Joan Laporta fa un pas més per aconseguir un dels objectius econòmics que va explicar en l'última assemblea, que és superar els 200 milions d’euros anuals per patrocinis, una xifra que l’entitat mai ha aconseguit durant la seva història. Bimbo passa a ser el desè patrocinador global que té el Barça. Els altres nou són Allianz, Estrella Damm, la russa 1xBET, Konami, Cupra, Gatorade, Stanley Black & Decker, Chiliz i Vegan Nation, anunciada també aquest curs. Segons ha pogut saber l’ARA, les activacions del patrocini amb Bimbo estan per definir, però estaran molt centrades en l’equip femení. També podrien incloure iniciatives que permetin que la marca Barça aparegui en el packaging dels productes de Bimbo. A més, a la nota de premsa per anunciar l’acord el club diu que l’aliança comporta la col·laboració amb La Masia.

Aquest acord de patrocini, sumat a d’altres obtinguts recentment –com els d’Spotify, Heüra i GLS–, permetrà que el Barça femení arribi als vuit milions d'euros d'ingressos anuals en patrocinis (el pressupost d’aquesta temporada és de 12 milions), una xifra que li ha donat marge en aquest últim mercat de fitxatges per incorporar estrelles com la migcampista Keira Walsh, la defensa Lucy Bronze i la davantera Geyse Ferreira amb l'objectiu de tornar a lluitar per aixecar la Champions League després de la derrota davant l’Olympique de Lió a la final del curs passat. Aquesta temporada el partit decisiu se celebrarà el cap de setmana del 4 de juny a Eindhoven, on somia poder jugar la lesionada Alexia Putellas, que dilluns va aconseguir la segona Pilota d’Or consecutiva. 

Bimbo té la seva seu principal a Mèxic, però al llarg de la seva història ha tingut molta connexió amb Catalunya. Des del 1965 fins al 2020 va tenir una planta a Granollers, abans de traslladar la seva producció a Santa Perpètua de Mogoda. A més, el fundador de la companyia el 1945 va ser Llorenç Servitje, fill de catalans de Santa Margarida de Montbui. Tot i que en el passat recent Bimbo ha tingut patrocinis en el futbol mexicà amb el Chivas i el Club América, el del Barça serà el primer patrocini mundial que farà l’empresa en tota la seva història. 

Acord tancat des de l’última reunió de junta

La junta directiva de Joan Laporta ja va donar el vistiplau al patrocini global de Bimbo i al de la màniga esquerra de l’equip femení en l’última reunió oficial, la que va es va celebrar a la botiga de Canaletes el 19 de setembre. Així, aquestes últimes setmanes han servit per acabar de perfilar els últims detalls del contracte i, sobretot, la seva durada, que finalment serà de cinc temporades. Segons han explicat a l’ARA fonts del club, hi ha hagut un intermediari local en aquestes negociacions que ha fet possible l’acord entre el Barça i l’empresa mexicana.

stats