El Barça s'alia amb Bimbo, la panificadora mexicana d'arrel catalana
La multinacional farà el seu primer patrocini mundial amb el club blaugrana i s'anunciarà a la samarreta de l'equip femení
BarcelonaEl Barça segueix engreixant la llista de patrocinadors per al seu primer equip femení de futbol. Aquest estiu es van tancar els patrocinis per a la secció d'Heüra i GLS, a més del de Spotify per al frontal de la samarreta i la roba d’entrenament conjuntament amb el masculí. I ara serà el torn de l'empresa d'alimentació Bimbo, amb seu principal a Mèxic i que va tenir una planta a Granollers del 1965 al 2020, abans de traslladar la seva producció a Santa Perpètua de Mogoda. Tal com ha avançat Mundo Deportivo, Bimbo lluirà a la màniga esquerra de les samarretes de joc de l'equip entrenat per Jonatan Giráldez. Però, a més, l'ARA ha pogut saber que Bimbo també entrarà al club com a patrocinador global i, d'aquesta manera, el Barça es convertirà en el primer patrocini mundial de l'empresa fundada a Mèxic el 1945 per Llorenç Servitje, fill de catalans de Santa Margarida de Montbui.
La junta directiva de Joan Laporta ja va donar el vistiplau a aquest patrocini en la reunió celebrada la setmana passada a la botiga de Canaletes, i l'únic serrell que falta per tancar abans de l'anunci oficial és la durada del compromís. De totes maneres, fonts pròximes a les negociacions diuen que Bimbo, amb una forta presència al futbol mexicà amb patrocinis pretèrits amb el Chivas i el Club América, acostuma a apostar per contractes amb una durada llarga. Gràcies a aquest acord, el Barça femení arribarà als vuit milions d'ingressos anuals en patrocinis, una xifra que li ha permès aquest estiu afrontar fitxatges com els de Keira Walsh, Lucy Bronze i Geyse Ferreira amb l'objectiu de tornar a lluitar per conquerir la Champions League, un títol que fa uns mesos es va escapar en la final de Torí contra l'Olympique de Lió.
D'altra banda, com a patrocinador global, Bimbo aportarà entre tres i cinc milions d'euros anuals a l’entitat catalana i es convertirà en la desena empresa que forma part d'aquesta categoria de patrocinadors del Barça, que ara també integren l'asseguradora Allianz, Estrella Damm, la casa d'apostes russa 1xBet, Konami, Cupra, Gatorade, Stanley Black & Decker, Vegan Nation i l'empresa de criptomonedes Chiliz. El propòsit dels directius de Bimbo, segons ha pogut saber aquest diari, és que el patrocini estigui centrat en temes relacionats amb l'alimentació i s'involucri amb La Masia i la formació dels joves jugadors i jugadores blaugranes. Les activacions del patrocini també podrien incloure iniciatives que permetin que la marca Barça aparegui en el packaging dels productes de Bimbo.
Vegan Nation, malgrat les connexions amb l'univers cripto
Des del Barça es considera que relacionar-se amb una empresa com Bimbo serà un fet positiu en l'àmbit reputacional, una característica que ja va ser molt celebrada quan es va tancar l'acord amb Spotify. De fet, la junta del Barça ha declinat fins ara diverses ofertes de patrocini abundoses (fins a vint milions per curs) per a la màniga esquerra de la samarreta del primer equip masculí procedents d'empreses de criptomonedes (l'última d'elles de WhiteBIT) perquè, majoritàriament, a la cúpula del club es veu com un perill aliar-se amb aquest sector. Així, aquest actiu segueix sense utilitzar-se des del juny del 2021, quan Beko va renunciar a renovar el contracte.
Mentre treballa per tancar l'acord definitiu amb Bimbo, el Barça ha anunciat oficialment un altre compromís de patrocini amb Vegan Nation, que firma com a partner global de l'entitat fins al 30 de juny del 2025. L'empresa israeliana, que coqueteja amb el món de les criptomonedes (en té una de pròpia), ja va estar en la pugna pel frontal de la samarreta, que finalment va anar a parar a Spotify. Tot i això, el club l'ha valorat pel seu vessant "sostenible" per '"enfortir els valors ètics, socials i econòmics per millorar la vida de les pròximes generacions".