BARÇA

Una samarreta milionària

El club presenta patrocini de Beko, que, sumat als de Rakuten i Nike, suposarà 220 milions anuals

Josep Maria Bartomeu, president del Barça, i Ali Y. Koç, vicepresident de Koç Holding, durant la presentació del patrocini amb Beko
M.m.
15/02/2018
3 min

BarcelonaLa feina de l’àrea de màrqueting del Barça està donant els seus fruits i permet al club augmentar notablement els ingressos cada temporada. L’últim gran acord és el que es va presentar ahir mateix amb Beko, la marca d’electrodomèstics turca que deixarà al voltant de 19 milions per temporada, a partir de la següent i fins al 2021. Fins ara la companyia turca patrocinava la part posterior de la samarreta d’entrenament i una de les mànigues de la dels partits del primer equip. Amb el nou compromís, a banda de mantenir el logotip en aquestes zones, afegirà la seva imatge al davant de la samarreta d’entrenament.

El club buscava un pare per a un espai que havia quedat orfe després que s‘acabés l’acord anterior amb Qatar Airways -fet a través de Qatar Sports Investment- i que no s’inclogués en el patrocini de Rakuten. L’àrea de màrqueting va considerar que, per augmentar els ingressos, era millor vendre els actius per separat. Així que Rakuten es va quedar el patrocini principal de la samarreta pagant 55 milions fixos anuals -l’acord també inclou, entre d’altres, actius publicitaris al Camp Nou-, però no el de la part davantera de la samarreta dels entrenaments, que finalment ha anat a les mans de Beko.

D’aquesta manera, Beko passa a ser el tercer patrocinador principal del club. Fins ara n’hi havia dos: Nike i Rakuten. La multinacional turca guanya en visibilitat i el club augmenta en ingressos. Tot i que ni l’entitat blaugrana ni l’empresa van voler confirmar la quantitat del patrocini, seria de 19 milions anuals, segons va avançar Mundo Deportivo. Aquests diners s’han de sumar als que el club ingressa de Rakuten (55 de fixos i 6,5 en variables) més els de Nike, l’empresa de roba esportiva que vesteix els jugadors. En aquest últim cas, tal com va explicar l’ARA, el club se’n garanteix al voltant de 155: 105 de fixos i uns 50 en percentatge de vendes i altres conceptes. Una xifra que està previst que augmenti progressivament els pròxims anys. Per tant, les tres marques que apareixen a la samarreta deixen a la caixa uns ingressos que oscil·len entre els 220 i els 240 milions anuals. La resta d’ingressos de patrocini s’obtenen a través dels altres patrocinadors, qualificats com a premium, oficials i regionals en funció dels diners que deixen a caixa, la visibilitat que tenen i el radi d’actuació.

“L’acord amb Beko contribueix a complir el pla estratègic de creixement del club”, va explicar Josep Maria Bartomeu. El president del Barça feia referència al repte de la directiva, que pretén arribar als 1.000 milions anuals d’ingressos ordinaris -sense comptar traspassos- al final del mandat (2021).

Tot i això, aquesta xifra, segons reconeixen de portes endins els gestors del club, és “difícil” d’assolir malgrat el salt endavant que s’ha fet amb els patrocinadors. Aquesta temporada el Barça té un pressupost de 897 milions, que es queden en 699 si es descompta l’impacte econòmic dels traspassos, en especial el de Neymar al PSG. D’aquests ingressos ordinaris, 300 corresponen a la partida de màrqueting, on ja s’inclou el patrocini de Rakuten, actiu des del juliol.

La millora del patrocini de Beko es comptabilitzarà a partir de la temporada vinent, quan també està previst que el canvi en la comercialització de Nike suposi un salt endavant a nivell d’ingressos. En paral·lel, l’àrea de màrqueting està treballant en dos acords més. D’una banda, l’aerolínia oficial, que deixaria uns 10 milions anuals a les arques blaugranes. De l’altra, els naming rights del Camp Nou, que servirien per finançar l’Espai Barça a canvi que una multinacional posés el seu nom com a cognom de l’estadi a canvi d’entre 200 i 250 milions a repartir entre unes 20 temporades.

L’acte es va fer a l’Auditori 1899. A banda de Bartomeu, hi havia el vicepresident de Koç Holding -l’empresa matriu de Beko-, Ali Y. Koç, i el futbolista Gerard Piqué, que passa a ser ambaixador de la campanya Eat like a pro (menja com un professional), promoguda per la mateixa empresa.

stats