Els diners que s'estalvia el Barça no fent el mosaic en el clàssic
La junta de Laporta ha decidit tornar a prescindir-ne per al de Copa, com ja va passar en l'enfrontament de Lliga amb el Reial Madrid
BarcelonaEn aquesta vida res és per sempre. Fins i tot a les tradicions se'ls acaba el seu moment. En el recent clàssic de Lliga, disputat el 19 de març, per primera vegada des del 1992 els jugadors del Barça van sortir a la gespa del Camp Nou per enfrontar-se al Reial Madrid sense que un mosaic protagonitzés el paisatge a les graderies. La decisió va ser de la junta directiva de Joan Laporta, que s'ha mantingut ferma en aquest sentit de cara a la tornada de les semifinals de la Copa del Rei que l'equip de Xavi Hernández (21 h, TVE1) disputarà aquest dimecres al feu blaugrana. L'avantatge de l'anada és de 0-1 gràcies a l'autogol d'Éder Militao i un contundent entramat defensiu dels de Xavi Hernández al Santiago Bernabéu.
Fer un mosaic al Camp Nou, segons fonts coneixedores de la logística consultades per l'ARA, té un cost del voltant de 70.000 euros. Així, entre el clàssic del març i el d'aquest dimecres el Barça s'ha estalviat un total de 140.000 euros en aquest concepte. Per a un club que té pressupostat ingressar 1.255 milions d'euros el curs present (comptant palanques de l'estiu passat) pot semblar una xifra anecdòtica, però la greu situació econòmica que segueix arrossegant el Barça provoca que aquesta retallada, que podria no ser l'única que afronti el club durant els mesos que venen, no sigui cap ximpleria.
Els fronts oberts són molts. El més important és la remodelació del Camp Nou, que està previst que comenci una vegada finalitzi la temporada esportiva. Però també s'ha de comptar amb la disminució de més de 100 milions d'euros d'ingressos per cada curs a Montjuïc i amb la voluntat del Barça d'afrontar incorporacions aquest estiu i, sobretot, regularitzar les fitxes de Gavi, Araujo, Sergi Roberto i Marcos Alonso. De fet, en la reunió de la junta de dijous passat el club va renovar dues pòlisses bancàries d'un total de 49,5 milions amb Caixabank i el Banc Santander amb l'objectiu de tenir més liquiditat per afrontar les seves operacions ordinàries.
Però, malgrat aquest estalvi de 140.000 euros que suposarà per a l'economia del Barça no fer mosaics en els clàssics d'aquesta primavera, fonts del club blaugrana consultades per l'ARA expliquen un motiu per prescindir-ne: "L'animació durant els últims mesos a l'estadi està sent tan intensa i meravellosa que no cal mosaic".
La imatge de marca Barça
El d'aquest dimecres no és un clàssic qualsevol. A banda de ser el segon consecutiu sense Florentino Pérez al capdavant de la representació madridista amb motiu del cas Negreira, si no hi ha un gir inesperat en el tempo de remodelació del Camp Nou, serà l'últim que es jugarà a l'estadi blaugrana abans de l'exili temporal a Montjuïc. I els mosaics, més enllà del component emocional i d'animació que tenen, són un factor que pot contribuir a la imatge de marca del Barça en els partits importants. "La transcendència depèn del lema del mosaic", exposa a aquest diari una font que ha treballat en l'elaboració d'alguns. "Per escriure Més que un club no cal fer-lo. En canvi, alguns han estat històrics i han fet la volta al món. Un d'ells va ser el de la campanya La pilota ens fa més (mostrat en el clàssic del 6 de maig de 2018), que va ser potent", afegeix.
Mosaics històrics del Barça
Durant els 31 anys que el Camp Nou va fer mosaics en els clàssics de forma ininterrompuda, alguns van destacar per la seva plasticitat o per tractar-se d'un homenatge a alguna figura clau de la història del Barça. En aquest sentit, especialment emotius van ser el Força, Tito de l'octubre del 2013, quan feia pocs mesos que l'exentrenador blaugrana s'havia hagut d'apartar de la banqueta a causa d'un càncer i el Gràcies, Johan que va lluir l'estadi l'abril del 2016, dies després de la mort de la llegenda neerlandesa.
L'últim mosaic que el Barça ha fet al Camp Nou precisament va ser el primer de la història en un clàssic femení. El 30 de març del 2022, en la tornada dels quarts de final de la Champions League, les cartolines dels seguidors blaugranes van mostrar el lema More than empowerment (Més que empoderament). Aquella tarda el Barça va batre per primera vegada el rècord d'assistència mundial en un partit femení de futbol amb 91.553 espectadors i es va classificar per a les semifinals de la competició al vèncer per 5-2 al Reial Madrid.