Futbol
Barça03/07/2023

El Barça millora la salut de la seva marca davant els aficionats malgrat el cas Negreira

Els seguidors han valorat l'èxit esportiu per davant de la crisi institucional

BarcelonaEl futbol, si un s'ho proposa, pot servir per fer un màster en economia, geopolítica, dret, societat, cultura o arquitectura. Els seus tentacles són tan grans que influeix i es veu influït per tots aquests camps i més. Però, al final, el que acaba important més a l'aficionat és si la piloteta entra o no a la porteria. Això corrobora el rànquing Football Brand Tracker, realitzat conjuntament per YouGov i D2F Partners, que s'elabora amb més de 6.000 enquestes anuals a seguidors del futbol espanyol. Del juny del 2022 fins ara, malgrat haver patit una crisi institucional arran del cas Negreira, segons aquest estudi el Barça ha millorat la salut de marca gràcies, sobretot, a la Lliga conquerida.

En concret, ha augmentat 5,4 punts, fins a arribar a 30,9. El conjunt blaugrana, doncs, ha escalat des de la quarta posició a la segona d'una classificació que encapçala el Reial Madrid amb 53,4 punts, tot i que aquest curs només ha guanyat la Copa del Rei. "El Barça ha venut bé els èxits esportius que ha obtingut. Primer de tot, ha sabut fer valdre el títol de Lliga, una cosa que en els temps d'Ernesto Valverde a la banqueta no es feia gaire. I ha fet una rua per celebrar-la", explica a l'ARA Guillem Graell, exdirector de marca del Barça i director gerent de D2F Partners, una de les empreses que elabora el rànquing.

Cargando
No hay anuncios

"El resultat esportiu per si mateix no val per millorar la salut de marca. També hi té molta importància com el comuniques. El Barça ha sabut vendre bé el títol de Lliga i l'eliminació de la Champions League i de l'Europa League al principi de la temporada ja queden lluny", afegeix.

Football Brand Tracker té en compte setze mètriques, que van des de la manera de gestionar un club fins a si cau simpàtic malgrat no ser-ne seguidor, el reconeixement dels seus valors o la intenció de comprar-ne els productes. Una altra de les mètriques és com és d'atractiva la manera de jugar d'un determinat equip. El Barça és el conjunt de la Lliga que, segons els aficionats, més ha crescut en aquest apartat durant el curs 2022-23. "El nostre rànquing és purament de com el seguidor té la marca al cap, no té en compte els aspectes econòmics", apunta Graell.

Cargando
No hay anuncios

El Girona també enamora pel seu futbol atractiu

Un altre dels clubs que més ha crescut pel que fa a la salut de marca durant el curs que s'ha acabat és el Girona, que l'ha augmentat 3,5 punts i gràcies a això ha passat de la divuitena posició a la catorzena. Un dels aspectes que més destaquen els seguidors per tenir aquesta bona imatge de l'equip català precisament és el futbol atractiu que han practicat els homes de Míchel Sánchez, que va tenir el seu moment àlgid amb el 4-2 amb el Reial Madrid de finals d'abril. Per la seva banda, l'Espanyol, malgrat el descens a Segona Divisió, és setzè en el rànquing i incrementa 1,6 punts la salut de marca.

Cargando
No hay anuncios

El Betis, el tercer del rànquing

Després dels dos gegants del futbol espanyol, el Barça i el Reial Madrid, el tercer en discòrdia és el Betis, amb 30,4 punts. Quart és l'Atlètic de Madrid, que cau de la segona posició arran de la pèrdua de 5,8 punts. Però el descens més marcat és el del Sevilla, setè amb una pèrdua de 8,5 punts malgrat que en l'últim tram de la temporada la seva mètrica d'èxit esportiu ha augmentat significativament gràcies a la conquesta de l'Europa League davant el Roma de José Mourinho.

Cargando
No hay anuncios

Un altre dels equips que redueix la salut de marca (tot i que només 0,2 punts) és la Reial Societat, cosa sorprenent tenint en compte el joc atractiu que ha practicat aquest curs l'equip d'Imanol Alguacil i que s'ha classificat per a la pròxima edició de la Champions League. "Com deia en el cas del Barça, el resultat esportiu per si mateix no val per millorar la salut de marca. També és important com comuniques l'èxit i les enquestes demostren que la Reial Societat aquesta vegada no ha aconseguit fer-ho de la millor manera", considera Graell.