BARÇA

El Barça aspira a ingressar 24 milions anuals amb el negoci d'internet

El directiu responsable de l'àrea tecnològica, Dídac Lee, ha presentat amb el president del Barça, Sandro Rosell, la nova estratègia digital del club: Barça 2.0

La nova imatge de la web del Barça. FCBARCELONA.CAT
Efe
03/11/2011
2 min

BarcelonaEl Barça aspira a doblar, en dos anys, els seus ingressos amb el negoci d'internet i passar, per tant, dels 12 milions d'euros que percep actualment als 24 milions que aproximadament espera recaptar a partir del 2014.

Per això, ha presentat aquest dijous la seva estratègia digital Barça 2.0, que comprèn no només un redisseny de la seva pàgina web, sinó també el desenvolupament de nous continguts per a telefonia mòbil i més interactuació amb les xarxes socials.

"El Barça aposta fermament per les noves tecnologies. Volem tenir globalitat sense perdre identitat, comunicar-nos amb tots els culers i obrir nous mercats", ha explicat Sandro Rosell, president del club blaugrana, en l'acte de presentació d'aquesta nova estratègia digital.

El directiu responsable de noves tecnologies, Dídac Lee, ha explicat que "el canvi estètic" de la web del club, traduïda a sis idiomes i que té 106 milions de visitants per temporada, "és només la punta de l'iceberg" d'un projecte molt més ambiciós.

Segons Lee, el club factura uns 12 milions d'euros a l'any a internet a través de la venda d'entrades, la mercadotècnia i els contractes de patrocini i, "encara que en el negoci de les noves tecnologies és arriscat aventurar-se a no tenir un històric d'ingressos", l'objectiu és "doblar-los en els pròxims dos anys".

El projecte Barça 2.0 pretén aprofitar que el 33% dels seus socis compta amb telèfons de gamma alta i connexió a internet per desenvolupar també nou continguts per a mòbils. Actualment, aplicacions com fcbwatch, fcmobile o fantasy mànager es troben entre les més descarregades pels smartphones. Per això, Lee creu que cal incidir en aquest mercat: "Volem presentar novetats cada mes i desenvolupar una vintena d'aplicacions a l'any que ens suposin una nova via d'ingressos".

En aquest sentit, el club està treballant al costat de Telefónica, amb la qual va signar un acord de col·laboració fa quatre mesos, per eliminar els problemes amb la cobertura 3G que pateix el Camp Nou els dies de partit. En el remodelat lloc web fcbarcelona.cat, a més de l'actualitat del club, s'ha creat l'OAB en línia, l'oficina d'atenció al barcelonista, a través de la qual es podrà consultar la llista d'espera per trobar abonaments, renovar el carnet de socis o canviar les dades personals.

Lee també ha explicat que el club està treballant ja "en la digitalització de tot el seu arxiu històric", perquè pugui ser accessible als socis i aficionats culers a través d'internet.

Però l'autèntic projecte estrella de la nova estratègia digital Barça 2.0 és el FCBLive, una aplicació per a tablets en què podran seguir-se simultàniament, i en directe, els partits de totes les seccions professionals del conjunt blaugrana, amb resultats, estadístiques en temps real i la possibilitat d'inserir comentaris a través de Facebook i Twitter.

Amb tot això, el Barça no només pretén consolidar-se com a líder indiscutible en les plataformes digitals –el seu web és el més visitat de tots els clubs de la LFP i també és el que més fans té a les xarxes socials–, sinó també aprofitar internet per obrir altres vies de negoci encara per explotar.

stats