El Barça de Ferran Reverter
El barcelonisme coneix per fi Ferran Reverter, màxim responsable executiu de la gestió dels últims mesos al Camp Nou i principal encarregat de la reconstrucció sobre la ruïna propiciada per l'anterior govern. Amb una roda de premsa n'hi ha hagut prou per confirmar que la transició de Suárez a Braithwaite a la davantera del primer equip o de Luis Enrique a Koeman a la banqueta és inversament proporcional al canvi de CEO que va proposar la junta de Laporta després de guanyar les eleccions. L'antic conseller delegat de MediaMarkt implica dos o tres salts de nivell en relació amb Òscar Grau, que durant els últims exercicis es va limitar a rubricar, sense vot i amb poca veu, el que el seu (encara) impune valedor li manava des de dalt.
Amb el debat esportiu ajornat fins a nova data, i amb l'assemblea a la cantonada, Reverter ha aprofitat el focus mediàtic atorgat per l'esperada presentació de la due diligence per exhibir el seu paper decisiu en el Barça actual. Ahir va deixar clar, en el millor dels sentits, que es feia a sobre la seva primera compareixença pública. Dempeus, desproveït de corbata i passejant-se per l'escenari amb un micròfon de diadema, va irradiar comoditat en una exposició molt clara i didàctica, més centrada en el diagnòstic com a element clau per enfocar el futur que en la desqualificació de Bartomeu i els seus sequaços. El blanc de la seva camisa està per sobre del cobrament de factures del passat. Ell triomfava venent rentadores a gran escala quan Rosell va portar Laporta als tribunals.
L'objectiu de Reverter és revifar el mort i fer que l'empresa torni a donar beneficis. Per això tira pilotes fora sobre una possible acció de responsabilitat, conscient que als inversors no els agradaria gens que el club es tornés a judicialitzar fins a extrems pretèrits: es podria posar en risc la qualificació -BBB que tant celebren els directius. No és el seu negociat encendre el soci ni atiar cap guerra intestina, sinó retratar què s'ha fet malament perquè no es torni a repetir i vetllar per la sostenibilitat d'un projecte necessitat de bona imatge i nous ingressos. Al seu Barça particular no hi cabia la renovació de Leo Messi i ara es prioritza, un cop acceptat el canvi de guàrdia postelectoral, l'arribada d'un bon director comercial i d'un dircom corporatiu. Perquè és amb professionals i no amb amics incondicionals que s'aconsegueix "agafar la maleta i sortir a vendre".
De moment, tenint en compte el relat dels últims mesos, Laporta ha acceptat el manual del seu principal executiu. Així ho demostren el 10 d'Ansu Fati, la foto amb Florentino per amor a la Superlliga i l'amarga pugna amb Tebas. En l'equilibri de forces entre el mandatari i el CEO estarà una de les claus del mandat. Fins ara, entre l'herència rebuda i la pressió dels avaladors, el Barça realista i auster de Reverter guanya la partida. I segurament no hi ha més remei.