El Barça diu que ingressarà 859 milions amb el Camp Nou tancat i sense palanques
El club tanca l'exercici 22-23 amb un benefici de 304 milions gràcies a Sixth Street i Barça Studios
BarcelonaEl Barça ha enviat una nota als mitjans de comunicació amb les dades relatives al tancament econòmic de la temporada 2022-2023 i el pressupost de la 2023-2024. La previsió de l'entitat és acabar el present curs amb 11 milions d'euros de benefici abans d'impostos fruit d'una dràstica retallada en les despeses i d'un esforç considerable pel que fa als ingressos. La junta directiva de Joan Laporta ha aprovat aquesta setmana per via telemàtica, i a poc per al límit que marquen els estatuts (30 de setembre), que espera ingressar 859 milions d'euros aquest exercici i gastar-ne 848.
La partida d'ingressos és francament optimista, ja que no preveu cap venda de patrimoni i té en compte tant un 25% menys de diners en drets de televisió (producte de la palanca de Sixth Street que ha permès quadrar els dos últims balanços) com l'exili a Montjuïc, que suposa menys diners en ticketing i abonaments que una campanya d'activitat normal al Camp Nou. Des del club esperen parar el cop amb més ingressos comercials i una trajectòria a la Champions masculina més profitosa que la dels dos últims exercicis. Pel que fa a la despesa, el Barça projecta una rebaixa del 27% amb relació al curs passat sobretot gràcies a la important retallada en salaris del primer equip que Mateu Alemany va lligar abans de plegar com a director de futbol.
Pel que fa al tancament del curs 22-23, el Barça ha anunciat un benefici net de 304 milions d'euros com a resultat de 1.259 en ingressos i 1.165 (100 més dels pressupostats) en despeses. La quantitat és millor que la que es va preveure en el pressupost que els compromissaris van aprovar en l'última assemblea (274 milions), un fet celebrat als despatxos d'Arístides Maillol perquè l'eliminació prematura a la Champions va obligar a tancar més acords comercials que tapessin el forat a mitja temporada. En total, s'han signat 20 nous espònsors.
"El club ha millorat en totes les línies de negoci, i en cadascuna d’aquestes ha registrat xifres superiors a les planificades", es felicita el club en el seu comunicat, en què especifica que va vendre més d'un milió d'entrades per primer cop a la seva història per ajudar a generar 229 milions per l'explotació de les seves instal·lacions, un 8% més del que es va registrar en l'última temporada precovid. També celebra els 351 milions entre patrocinis i marxandatge, un rècord històric que suposa un 43% més que el curs anterior, i una reducció del deute net de l'entitat (de 680 milions a 552).
200 milions de pèrdues operatives
Tanmateix, el benefici final de l'exercici 22-23 (304 milions) està dopat per l'efecte de la venda del 15% dels drets audiovisuals a Sixth Street, una operació que reflecteix 400 milions als ingressos de la campanya passada, i la venda de Barça Studios (197 milions d'ingressos financers que no s'han cobrat completament). Sense aquests diners, el balanç resulta negatiu i té quasi 200 milions de pèrdues operatives. Aquest forat en l'activitat ordinària del club és el principal motiu pel qual el fair play financer de la Lliga continua excedit. De fet, a la patronal espanyola no les tenen totes que el Barça equilibri el balanç enguany si no fa cap operació extraordinària (venda important d'actius esportius, la palanca de BLM, etc.).
A l'espera de conèixer amb més detall els números auditats per la consultora Grant Thornton, el Barça començarà a buscar les setmanes vinents el vot favorable del soci compromissari en l'assemblea que se celebrarà el 22 d'octubre, hores abans d'un partit a Montjuïc contra l'Athletic. Una sessió ordinària que l'entitat encara no sap on se celebrarà físicament, però que tot apunta que continuarà sent en format telemàtic per reduir-ne els costos. L'única cosa 100% segura és que Barça TV no la retransmetrà.