Què guanya el Barça canviant el logo de Spotify de la samarreta?
El club pot arribar a ingressar 2,5 milions addicionals per activar aquest tipus de clàusules incloses en l'acord de patrocini
BarcelonaSpotify és el patrocinador principal del Barça des d'aquesta temporada i el seu logotip llueix amb tot luxe de detall a la samarreta del primer equip masculí i femení i a la façana del Camp Nou, entre d'altres. De fet, fins i tot dona nom a l'estadi, que per primer cop a la història té un cognom comercial. Però en aquest conveni, que suposa uns ingressos que ronden els 70 milions d'euros anuals, també hi ha una clàusula que permet al partner canviar el logotip de la part principal de la samarreta. I això passarà, precisament, diumenge al Bernabéu. Els espectadors que segueixin el partit contra el Reial Madrid no veuran les lletres de Spotify, sinó que en el seu lloc hi veuran la silueta d’un mussol, que correspon al logo del famós cantant canadenc Drake.
"Spotify cedeix així aquest espai privilegiat en la samarreta de joc com a part d’una acció que s’emmarca dins del partnership amb el club i que s’inclou entre les activitats que es duran a terme dins de l’aliança d’ambdues marques per oferir experiències innovadores per als fans del futbol i alhora ajudar a arribar a nous públics a través de la música", explica el Barça en un comunicat. Aquesta fórmula, que alguns clubs com l'Atlètic de Madrid havien fet servir antigament –en el seu dia els matalassers lluïen al frontal de la samarreta alguna de les pel·lícules que s'estrenaven–, es va anunciar en el moment de la ratificació de l’acord per part de l'assemblea de compromissaris, ara fa mig any. I, tal com avisa el Barça, "es preveu que aquest tipus de canvis en el frontal es puguin donar en més ocasions al llarg de la temporada".
L'acord entre el club i la multinacional sueca, rubricat al març i validat pels compromissaris a l'abril, té diferents clàusules i el Barça ingressa diners amb la venda dels principals actius. La junta directiva no va voler fer públiques les xifres exactes, emparant-se en una clàusula de confidencialitat. Tot i així, l'ARA ja va detallar que l'acord preveia 2,5 milions anuals variables associats a l'activació de determinades accions. Una d'aquestes és la que es durà a terme en el clàssic amb el cantant Drake.
Les claus de l'acord entre el Barça i Spotify
En el global del patrocini, el Barça cobrarà 57,5 milions d'euros anuals (fins al 2026) per la cessió de l'espai frontal de les samarretes de joc dels primers equips masculí i femení; 5 milions (fins al 2025) per la indumentària d'entrenament dels dos conjunts, i, d'entrada, 5 més a canvi dels title rights de l'estadi, que a partir del juliol ha passat a anomenar-se Spotify Camp Nou. En paral·lel, RAC1 va afegir que l'empresa sueca posarà el nom al Camp Nou també un cop s'hagin acabat les obres de l'Espai Barça. L'acord preveu apujar l'aportació anual fins als 20 milions durant vuit temporades. Per tant, són 435 milions els que garanteix l'aliança, sense comptar-hi possibles revisions a l'alça de la publicitat a les samarretes.
Les modificacions del frontal de la samarreta, com ja ha advertit el Barça, seran relativament constants durant la temporada, tot i que des de l'àrea de màrqueting expliquen que només seran "accions puntuals en partits clau". Finalment, Spotify té un dret de revenda de l'espai frontal de la samarreta a partir de l'1 de juliol del 2024. És a dir, que a partir d'aquesta data l'empresa estarà autoritzada a fer negoci amb tercers a canvi de l'actiu més preuat del tracte.