BARÇA

El Barça espera tancar la setmana vinent un acord "provisional" de patrocini

La proposta que està més avançada és la d'un any de contracte amb un patrocinador, i treballar durant la temporada vinent per aconseguir-ne un per a més anys i per més diners

Fa dues temporades, Qatar Airways va activar una de les clàusules de l’acord amb el Barça per promocionar-se a la façana del Camp Nou.
Martí Molina
16/07/2016
3 min

BarcelonaEl Barça treballa amb la previsió de poder anunciar, la setmana vinent, el nom del nou patrocinador principal del club. Això sí, seria un acord de mínims, només per a un any, i que permetria a la directiva treballar durant la temporada vinent per aconseguir-ne un per a més anys i per més diners.

"Gairebé segur que es tancarà la setmana vinent, però és un acord provisional", expliquen des dels despatxos nobles del Camp Nou. I és que les gestions no han pogut complir les expectatives de la directiva, que es marcava l'objectiu de tenir un acord per a tres temporades, per un mínim de 65 milions d'euros i que no inclogués la samarreta d'entrenament.

"El contracte de l'espònsor principal que mereix el club, encara no està a punt. I vistes les circumstàncies, per poder treballar amb més tranquil·litat i sense pressió davant del mercat, ens donem aquesta temps", diu algú que ha seguit de ben a prop les negociacions.

Des del club no han volgut dir noms ni xifres, ni han tancat la porta a l'opció de presentar finalment un patrocinador per a més temporades. Fins que no es rubriqui l'acord, els negociadors estaran atents a totes les opcions. Però ara mateix l'operació que està més encarada és la de tancar un patrocini per a un únic any i treballar durant la temporada vinent. El nom que ha sonat més per aconseguir aquesta pròrroga de contracte és el de Qatar, però el Barça no ha volgut confirmar ni desmentir aquesta opció.

Un dels punts que pot haver influït en aquesta negociació i en la impossibilitat d'haver arribat prèviament a un acord amb una altra empresa és el dret de tempteig, que s'havia reservat Qatar Sports Investment –amb qui es va firmar el 2010 i que, després de Qatar Fundation, va decidir posar Qatar Airways com a marca principal–. Aquesta carta pot haver beneficiat l'empresa del golf Pèrsic a l'hora de tenir més pes en les negociacions. En qualsevol cas, el Barça va decidir que en el nou contracte de patrocini aquest dret de tempteig desapareixeria, fos quina fos l'empresa escollida.

La relació entre el Barça i Qatar es remunta al 2010, quan Sandro Rosell –flamant guanyador de les eleccions a la presidència– va convèncer els socis per acceptar l'acord de patrocini amb Qatar Sports Investment, que vinculava les dues entitats fins al 2016 a canvi de més de 165 milions.

Tal com va explicar l'ARA, durant la temporada 2014-2015 el Barça va arribar a un principi d'acord per renovar aquest patrocini, que haurien suposat 240 milions per quatre temporades amb l'aerolínia, sense el dret de tempteig, la samarreta d'entrenament ni la façana de l'estadi. L'acord es va tancar el dia abans de la final de la Champions de Berlín. Després de les eleccions, però, es va trencar el pacte que havien signat al seu dia l'ex vicepresident econòmic Javier Faus; el vicepresident de màrqueting, Manel Arroyo; el director general, Ignacio Mestre, i l'ex director comercial Laurent Colette.

Un any després, les negociacions les porten amb el màxim de secretisme possible l'actual vicepresident de màrqueting i mèdia, Manel Arroyo, i el director comercial, Francesco Calvo. Les converses s'han accelerat els últims dies i aviat es rubricarà l'acord, que permetrà donar una mica més d'aire a la tresoreria del club, que viu al límit per les renovacions pendents d'aquesta temporada i la sacsejada de la sentència de Can Rigalt. El Barça parla d'un primer acord de mínims per tenir més marge per negociar el definitiu.

stats