El Barça presumeix d’ingressos
El club presenta un rècord de caixa de 679 milions i obté un benefici de 29 milions tot i Can Rigalt
BarcelonaEl Barça ha tancat la temporada 2015/2016 amb un rècord d’ingressos de 679 milions d’euros i un benefici després d’impostos de 29 milions. Aquestes xifres permeten que la directiva tregui pit en matèria econòmica, ja que han augmentat els ingressos i es manté la previsió d’assolir els 1.000 milions el 2021, al final del mandat.
“Són unes dades realment brillants”, va comentar el portaveu Josep Vives, l’encarregat d’exposar les xifres que prèviament s’havien analitzat a la reunió de la junta del club, l’última de la temporada. Els directius marxen de vacances amb la sensació que han fet els deures, almenys pel que fa a tresoreria. En la roda de premsa de balanç de la temporada, el president Josep Maria Bartomeu ja va avisar que el club batria el rècord d’ingressos, aquesta temporada. La xifra final ha sigut de 679 milions, superior fins i tot a la que s’havia pressupostat en l’assemblea de compromissaris (es parlava de 633 milions). De la mateixa manera que també ha millorat el benefici, que ha sigut de 29 milions després d’impostos, tot i que se n’havien previst 20.
De fet, els beneficis haurien sigut superiors si no s’hagués produït la sentència contrària de Can Rigalt, que obliga el club a recuperar els terrenys del costat de la Diagonal i a abonar 47 milions d’euros, corresponents a la quantitat que en va rebre més els impostos. Un cop passada pel sedàs comptable, aquesta despesa té un impacte econòmic de 30 milions al compte de resultats. “Estem satisfets per una temporada extraordinària econòmicament”, destacava Vives, que va fer l’avançament dels comptes que dijous desgranarà la vicepresidenta Susana Monje.
Segons paraules del portaveu, a la directiva hi ha la sensació de fer les coses bé. El club ha tancat aquesta temporada una renovació del patrocini amb Nike, l’empresa que s’encarrega de la roba esportiva, i es preveu que durant la temporada vinent s’arribi a un nou acord per al patrocini principal del club. Aquestes dues circumstàncies permetran ampliar els ingressos i “assolir el pla estratègic d’arribar als 1.000 milions d’ingressos al final del mandat”.
De fet, l’última junta de la temporada també va servir per analitzar i aprovar l’acord de renovació per una temporada més del patrocini de Qatar Airways, amb les mateixes condicions que els tres últims anys.
Tot i la controvèrsia que podria generar aquesta situació, ja que els responsables de la negociació –al capdavant hi ha el vicepresident de Comunicació i Màrqueting, Manel Arroyo– no han assolit un acord per augmentar els ingressos, Josep Vives ha assegurat que hi ha “satisfacció i comprensió” a la junta per la manera com han evolucionat les negociacions.
L’altre tema destacat va ser Can Rigalt. Després del laude, el club encara no ha decidit si presentarà recurs a la sentència. La junta ha “obert un període de reflexió” per assessorar-se sobre els passos que s’han de seguir. El Barça té dos mesos hàbils per presentar recurs, és a dir, fins a l’1 d’octubre. La decisió es prendrà després de l’estiu.