BARÇA
Esports14/07/2020

Estrena accidentada de la samarreta de la temporada 2020-21 del Barça

Nike va retirar milers de samarretes per un problema de fabricació

Toni Padilla
i Toni Padilla

BarcelonaEl Barça va posar a la venda la seva nova samarreta, la que portarà durant la temporada 2020-21. Una estrena accidentada, perquè part de les equipacions fabricades per la marca Nike s’han tornat per problemes de fabricació. La idea del club era començar la venda de les samarretes fa unes setmanes, però entre el covid-19, que va mantenir tancades les botigues oficials, i els problemes d’aquestes equipacions, finalment el dia escollit per presentar el nou disseny, inspirat en la dècada dels anys 20, va ser ahir.

El Barça, però, no va poder posar a la venda els dos models. Les últimes temporades, la major part de clubs europeus solen oferir dues possibilitats: comprar la samarreta idèntica a la que utilitzen els jugadors, model que el Barça i Nike donen a conèixer com a Match, i una que no utilitza els mateixos materials, perquè no està pensada per fer-la servir per competir, el model Stadium, amb un preu inferior. Aquest any, el model Matchs’enfila fins als 139,99 euros i la Stadium oscil·la entre els 59,99 i 89,99 euros, en funció de la mida, si es personalitza amb un nom i els materials. Però aquesta última setmana Nike va retirar les samarretes del model Stadium que ja havia enviat a les botigues oficials perquè es va descobrir que tenien un problema de fabricació i es destenyien. El club calcula que aquesta errada podria provocar pèrdues milionàries, perquè els primers dies d’estiu solen ser quan es venen més nous models de la futura equipació. Ahir, doncs, només es va poder comprar la versió Match, la més cara, en espera de l’arribada de la versió Stadium.

Cargando
No hay anuncios

Fonts del Barça admeten que descobrir aquesta errada no va agradar gaire, especialment en un context de crisi econòmica provocada pel coronavirus, que evitarà que els pressupostos del club es puguin fer realitat. El Barça tancarà l’exercici de la temporada 2019-20 amb pèrdues i s’ha vist obligat a reformular les previsions per a la 2020-21 per culpa de la pandèmia, que ha deixat el club sense els ingressos per entrades al camp, al Museu, o bona part de la venda de productes oficials, ja que les botigues estaven tancades. Malgrat l’augment de la venda online, el Barça va mostrar-se decebut per l’errada de Nike, fabricant amb qui porta molts anys treballant i amb qui va renovar el contracte fins a la temporada 2027-28. De fet, la directiva no descarta demanar a la marca nord-americana que es facin càrrec dels diners que el club deixi d’ingressar.

El retorn del color groc

La primera equipació del Barça per a la temporada vinent recupera les seves tradicionals ratlles verticals però aquest any incorporarà el daurat com a element distintiu, tal com va passar amb la samarreta de la temporada 2010-11. Així, les franges blaugranes estan delimitades a cada costat per fines franges daurades, que evoquen el disseny que presentava l’escut del club que lluïen les samarretes amb què el Barça va competir al llarg de la dècada dels anys 20. L’equipació es completa amb uns pantalons amb franja vertical de color grana, també amb un rivet daurat, i unes mitgetes de ratlles horitzontals que reprodueixen la trama de la samarreta. De nou, aquest any la primera samarreta es posa a la venda tant amb el logo de Rakuten a la part frontal i amb Beko a la màniga esquerra, com amb el logo de Stanley, patrocinadors principals de l’equip masculí i femení, respectivament.