Bartomeu: la marca Barça per sobre del club
El president explica el model de futur en una assemblea al Col·legi d'Economistes de Catalunya
BarcelonaEl president del Barça, Josep Maria Bartomeu, té clar que l'objectiu del club per als pròxims anys és fer créixer la marca. "No n'hi ha prou de ser un gran club, has de ser una gran marca", ha dit el màxim mandatari blaugrana al Col·legi d'Economistes de Catalunya. "Si fem futbol serem un gran club, però volem ser més que un club de futbol", ha sentenciat Bartomeu.
Bartomeu ha assegurat que el Barça té l'obligació de no "mirar-se el melic", ja que competeix amb rivals amb molt capital, com el PSG i el Manchester City, que són propietat de grans magnats. En la seva intervenció, el president s'ha mostrat content perquè en el cicle 2018-2021 la Champions canviarà de format, la manera de distribuir els diners, i es crearà "una societat que gestionarà la competició".
El màxim mandatari culer ha admès que s'obrirà una oficina comercial a Saõ Paulo (Brasil) aviat, i ha demanat que els organismes que regeixen el futbol siguin més "estrictes" a l'hora d'exigir el compliment del 'fair play' financer. En aquest sentit ha admès que el club està "una mica per sobre" del 65% que es recomana com a màxim de massa salarial. "Però ens ho podem permetre", ha afegit. "Cada estiu s'ha d'invertir, hi ha d'haver moviment", ha dit abans de reclamar "seguretat jurídica" en qüestions de fiscalitat.
Un dels reptes del club és obtenir més diners per les instal·lacions, amb la creació de l'Espai Barça, que generaria un mínim de 45-50 milions més. Bartomeu espera que a principis del 2017 s'aprovi la modificació del Pla General Metropolità.
"Si el Tribunal d'Arbitratge Esportiu no ens dóna la raó, anirem a la justícia ordinària", ha dit Bartomeu sobre les sancions de la UEFA pel cas de les estelades.
Enmig de la xerrada amb el professor Gay de Liébana, Bartomeu ha avançat un acord comercial amb Nestlé.