El màrqueting, la baula que uneix el món empresarial i el comunicatiu

La Facultat d’Empresa i Comunicació de la UVic-UCC fa èmfasi en el valor que té el grau en Màrqueting i Comunicació Empresarial avui, i aposta per la simulació en l’àmbit empresarial i en noves instal·lacions en el camp de la comunicació

Estudiants al plató de ràdio
2 min

En un món cada vegada més competitiu i globalitzat, el màrqueting esdevé essencial. Comprendre el funcionament dels mercats, dominar les estratègies de venda, estar familiaritzat amb els instruments per crear valor de marca o saber gestionar la comunicació corporativa són coneixements necessaris que al grau en Màrqueting i Comunicació Empresarial de la Universitat de Vic - Universitat Central de Catalunya (UVic-UCC), pioner a Catalunya, l’alumnat adquireix des del primer dia. A la Facultat d’Empresa i Comunicació (FEC), el màrqueting és la baula que uneix dos àmbits tan diferents, però cada vegada més interrelacionats, com l’empresarial i el comunicatiu.

Els estudis en Màrqueting i Comunicació Empresarial de la UVic-UCC estan agafant una àmplia i nova dimensió, perquè aquesta universitat creu fermament en el potencial que tenen en l’actualitat. Més enllà de l’oferta acadèmica del grau, la formació contínua presenta un ampli ventall de màsters i postgraus en màrqueting, a més a més de cursos i jornades, com les Jornades de Màrqueting i Comunicació Empresarial que es van fer el mes d’abril passat i que van comptar amb la participació de professionals de referència com Lluís Bassat, Daniel Batlle o David Coral, entre molts altres.

Per al curs 2021-22, el següent pas serà la creació d’una Càtedra de Màrqueting a la UVic-UCC que durà el nom del publicista i mecenes Lluís Bassat Coen, a qui la Universitat investirà doctor honoris causa el proper mes de novembre. La proposta del seu doctorat, feta des de la FEC, vol reconèixer la trajectòria professional d’aquest referent del món de la publicitat, el màrqueting i la comunicació tant des del vessant creatiu i estratègic com des de l’empresarial i la internacionalització.

Estudiants a l'aula de creativitat
Una aposta clara per la simulació i tecnologia d’avantguarda

La Facultat d’Empresa i Comunicació de la UVic-UCC està fent, en l’àmbit de l’Empresa, passos ferms en el camp de la simulació, partint de la base que la formació pràctica és quelcom essencial en l’aprenentatge dels estudiants. A partir del nou curs, la simulació es plasmarà en la metodologia formativa, però també en l’ús d’equipaments tecnològics d’avantguarda al servei de la comunitat i de noves instal·lacions.

La simulació vol aconseguir posar l’estudiant en contextos reals i, amb l’ajuda del docent, entendre els problemes que sorgeixen a les empreses i treballar per trobar-hi les millors solucions. La Facultat vol que la metodologia sigui transversal en els cinc graus que ofereix: ADE (la carrera amb més demanda laboral a Catalunya com a mínim des del 2016), Màrqueting i Comunicació Empresarial, Periodisme, Comunicació Audiovisual, i Publicitat i Relacions Públiques. Segons Josep Burgaya, degà de la Facultat d’Empresa i Comunicació, “crear un entorn formatiu que indueixi a la innovació és crucial en els estudis d’empresa, i en qualsevol dels graus de la Facultat. Es tracta de proporcionar competències als estudiants, però també de promoure actituds creatives i plantejaments imaginatius”. Per al degà, “la simulació, amb aplicatius adequats i recursos tecnològics, permet a l’estudiant experimentar en situacions reals i alhora desenvolupar tant el raonament com la presa de decisions, i podrà imaginar noves solucions i possibilitats en els diversos aspectes professionals”.

Una alumna al plató de televisió
Equipaments per reforçar les pràctiques

Pel que fa a la Comunicació, a la UVic-UCC el curs que ve es farà un important salt qualitatiu en l’ensenyament pràctic de les assignatures. Més enllà de la necessària base teòrica, les metodologies actives d’aprenentatge són l’essència dels graus d’aquest àmbit. Per aquest motiu, a les instal·lacions que fa poc s’han renovat, com ara l’estudi de ràdio o el plató de televisió, se n’hi afegiran d’altres de nova creació. Està previst que el 2021-2022 els estudiants de la UVic-UCC disposin, per exemple, d’una nova aula de cinema i d’una aula de simulació de redacció periodística.

A banda de les pràctiques en mitjans de comunicació i en empreses externes, els mitjans propis que la Facultat d’Empresa i Comunicació posa a l’abast de l’estudiantat dels graus en Periodisme, Publicitat i Relacions Públiques –que enguany commemora el seu 20è aniversari–, Comunicació Audiovisual, i Màrqueting i Comunicació Empresarial, procuren a l’alumnat una experiència formativa enriquidora a partir de la pràctica, l’experiència i la creativitat personal. L’emissora Ràdio UVic, la publicació Sense Boira, la revista de recent creació Insights i el butlletí bimensual El 9 UVic, editat conjuntament amb el bisetmanari El 9 Nou, són només alguns dels canals amb què es compta actualment. La previsió per a l’any que ve, però, és afegir-hi un canal de televisió perquè l’alumnat conegui i domini tot el procés de creació audiovisual, des de la producció fins a la realització, passant per l’edició.

stats