La Facultat d’Empresa i Comunicació de la UVic-UCC està fent, en l’àmbit de l’Empresa, passos ferms en el camp de la simulació, partint de la base que la formació pràctica és quelcom essencial en l’aprenentatge dels estudiants. A partir del nou curs, la simulació es plasmarà en la metodologia formativa, però també en l’ús d’equipaments tecnològics d’avantguarda al servei de la comunitat i de noves instal·lacions.
La simulació vol aconseguir posar l’estudiant en contextos reals i, amb l’ajuda del docent, entendre els problemes que sorgeixen a les empreses i treballar per trobar-hi les millors solucions. La Facultat vol que la metodologia sigui transversal en els cinc graus que ofereix: ADE (la carrera amb més demanda laboral a Catalunya com a mínim des del 2016), Màrqueting i Comunicació Empresarial, Periodisme, Comunicació Audiovisual, i Publicitat i Relacions Públiques. Segons Josep Burgaya, degà de la Facultat d’Empresa i Comunicació, “crear un entorn formatiu que indueixi a la innovació és crucial en els estudis d’empresa, i en qualsevol dels graus de la Facultat. Es tracta de proporcionar competències als estudiants, però també de promoure actituds creatives i plantejaments imaginatius”. Per al degà, “la simulació, amb aplicatius adequats i recursos tecnològics, permet a l’estudiant experimentar en situacions reals i alhora desenvolupar tant el raonament com la presa de decisions, i podrà imaginar noves solucions i possibilitats en els diversos aspectes professionals”.