Torna Alimentaria & Hostelco, la cita firal líder del sector de l’alimentació i l’hostaleria

Del 4 al 7 d’abril, Fira de Barcelona acull una nova edició d'Alimentaria & Hostelco, la convocatòria firal més important a l’Estat dels sectors de l’alimentació, la restauració i l'hostaleria i una de les més rellevants del món

Panoràmica de l'interior d'Alimentaria & Hostelco en l'edició del 2018
26/03/2022
3 min

Més de 145 activitats, prop de 3.000 empreses, 85.000 metres quadrats en total i set pavellons. Aquestes són algunes de les xifres de la nova edició d'Alimentaria & Hostelco, la cita de referència de la indústria alimentària espanyola que aterrarà a Fira de Barcelona del 4 al 7 d’abril. Després d’haver hagut d’anul·lar l’edició de 2020 a causa de la pandèmia, el saló es reprèn més enfortit que mai. “Volem tornar a ser el motor dinamitzador d’un sector estratègic per a l’economia espanyola com és la indústria de l’alimentació i de begudes –explica J. Antoni Valls, director general d’Alimentaria Exhibitions–. Durant quatre dies, en promourem el posicionament internacional i ajudarem a connectar els negocis catalans i espanyols amb compradors clau de tot el món”, afegeix. 

Concretament, la cita comptarà amb el 87% de les empreses que ja havien confirmat la seva presència a l’edició de 2020 i n’incorporarà 200 que exposaran a Alimentaria & Hostelco per primera vegada, amb l’objectiu de trobar-hi oportunitats de negoci i potenciar el seu posicionament en els mercats internacionals. Amb aquestes dades ja confirmades, el saló omplirà de nou la pràctica totalitat del recinte Gran Via de Fira de Barcelona en una edició pensada especialment per acompanyar el sector en la recuperació econòmica després dels efectes del covid. Amb la cocelebració d’Alimentaria i Hostelco, que és el Saló Internacional de l’Equipament i Maquinària per a la Restauració, Hostaleria i Col·lectivitats, la cita també inclourà grans espais dedicats a l'equipament per a l'hostaleria.

El saló per internacionalitzar-se

Amb l’objectiu de seguir intensificant la internacionalització de les empreses agroalimentàries espanyoles i obrir noves oportunitats de negoci a l’exterior, Alimentaria & Hostelco 2022 ha convidat 1.400 compradors de 68 països diferents. Gràcies al programa Hosted Buyers, organitzat amb l’ICEX, es facilita el contacte entre els expositors i aquest grup de compradors a través d’una plataforma virtual. Això els permet programar cites i reunions de negoci. El saló preveu que se’n celebrin fins a 12.500. 

Tot, en una edició que mirarà especialment els mercats d’Europa, Amèrica del Nord i Llatinoamèrica. Pel que fa a expositors internacionals, participaran més de 400 empreses de 52 països diferents. Entre les novetats, el Brasil, Austràlia, els Emirats Àrabs Units o el Canadà.

Deu àrees amb totes les tendències

Els visitants hi trobaran un recinte dividit en deu sectors, cadascun dedicat a una temàtica concreta. Es tracta de Grocery Foods, per a empreses de gran consum; Expoconser, de conserves; International Pavilions, amb expositors d’arreu del món; Lands of Spain, amb estands de comunitats autònomes; Restaurama, per al sector de la restauració; Snacks, Biscuits & Confectionery, amb empreses de dolços i del canal impuls; Intercarn, per al sector de productes carnis i derivats; Interlact, dels lactis; Mediterranean Foods, amb productes vinculats amb la dieta mediterrània; i Alimentaria Trends, una de les novetats d’enguany que aglutinarà els subsectors amb més projecció, com els productes delicatessen, ecològics, lliures d’al·lèrgens o halal

A més, Alimentaria & Hostelco 2022 acollirà també The Alimentara Hub, un espai de 3.000 metres quadrats concebut com una gran àgora que analitzarà les tendències i el futur de l’alimentació. Concretament, hi passaran prop de 200 experts, que participaran en congressos i fast talks sobre sostenibilitat, digitalització, nous hàbits en el retail, salut i segments de mercat en creixement. The Alimentaria Hub també mostrarà més de 300 productes innovadors, tots candidats als Premis Innoval.

La gastronomia serà protagonista de fins a 50 activitats en el saló
La gastronomia, present al saló amb 50 activitats i 35 estrelles Michelin

“Les activitats programades seran el millor aparador de les darreres tendències en tècniques, productes i equipament de la mà dels xefs més prestigiosos del país”, avança Rafael Olmos, president d’Hostelco i de la Federació Espanyola d’Associacions de Fabricants de Maquinària per a l’Hostaleria, Col·lectivitats i Indústries Afins (Felac). A l’Alimentaria & Hostelco 2022, s’oferiran 50 activitats gastronòmiques i àrees especialitzades en oli, cafè, fleca i rebosteria. Hi haurà espais amb showcookings, tallers, ponències i presentacions, amb la participació de trenta cuiners que sumen més de 35 estrelles Michelin.

stats