Solar Profit amplia la seva oferta de serveis en instal·lació i gestió de plaques solars fotovoltaiques
La companyia, que ofereix solucions integrals d'autoconsum energètic a empreses i particulars, impulsa el seu creixement amb una clara aposta per l’estalvi i el medi ambient
Fer una aposta per l’energia del futur que, en pocs anys, s’ha convertit en l’energia emergent del present. Això és el que va passar a Solar Profit, l’empresa que van fundar l’any 2007 Roger Fernández i Óscar Gómez. Amb seu central a Llinars del Vallès, Solar Profit va començar a caminar com una enginyeria que oferia suport en la planificació i gestió de compres de projectes fotovoltaics. Pocs anys després, va començar a oferir tots els serveis necessaris perquè particulars i empreses gaudeixin d’autoconsum fotovoltaic i tinguin cura del medi ambient generant la seva pròpia energia.
Els estalvis i la motivació mediambiental són actualment els dos factors que fan que els clients confiïn en Solar Profit. “Amb nosaltres, aportes el teu gra de sorra en l’àmbit de la sostenibilitat per poder deixar el teu món millor del que l’havies trobat, a més pots gaudir de certa independència energètica. I més ara, que entra el concepte de les bateries, amb les quals fins i tot pots acumular la teva energia i fer-la servir quan la necessites”, apunta Fernández.
Les bateries, una eina clau
Les plaques solars fotovoltaiques estan dissenyades per captar la llum solar i transformar-la en energia elèctrica. S’acostumen a instal·lar a les teulades dels edificis o en llocs on rebin la quantitat més gran de sol durant el dia. D’aquesta manera, el sistema pot funcionar a la seva màxima capacitat i produeix energia elèctrica suficient no sols per al consum, sinó per al seu posterior emmagatzematge. Aquí és quan hi juguen un paper clau les bateries que Solar Profit inclou en les seves instal·lacions.
“Som capaços d’integrar les plaques, la bateria i el subministrament de l’energia, i de gestionar-ho tot. Posem la millor tecnologia de generació solar amb unes garanties de per vida. Quan instal·lem una bateria, som capaços de gestionar-la i fer-la funcionar de manera òptima, ja que estem connectats amb tots els equips dels nostres clients i n’optimitzem el funcionament”, explica Gómez. En tot l’estat espanyol, Solar Profit és l’única empresa amb aquesta capacitat de gestió. “Al final, el nostre objectiu, tot i que també ens hem constituït com a comercialitzadora d’energia, es dirigeix a que la factura elèctrica en el cas dels clients particulars sigui zero”.
Per ajudar els clients a fer la transició, Solar Profit confia molt en la pedagogia i en l’equip de professionals amb què compta. “Hem fugit del model que en només tres clics t’ofereix un pressupost i hem invertit en un equip de consultors potents perquè assessorin el client, li dediquin el temps que sigui necessari i li facin un estudi a mida. Pensem que això és una de les claus de l’èxit de l’empresa: ajudar la gent a prendre una decisió”, assenyala Gómez. “A partir d’aquí, continuem donant-li tot el servei: documentació, visita tècnica, instal·lació, legalització, gestió de la subvenció si n’hi ha, la bonificació de l’IBI. Fins i tot serveis addicionals que no tenen a veure amb la part de la instal·lació, com és el finançament o la part de la comercialització de l’energia que la instal·lació no genera”, afegeix Fernández.
De fet, la proposta de valor diferencial de Solar Profit se centra en sis focus: ser líders de mercat amb imatge de marca, comptar amb presència a tot Espanya, posar el focus en un model comercial eficaç i en constant optimització, ser proveïdors d'un servei integral, excel·lència en l'execució de tots els processos, i basar-se en un model de negoci preparat per escalar ràpidament. L’empresa, que actualment compta amb 1.200 treballadors i que ha realitzat més de 5.000 instal·lacions des de la seva creació, va aconseguir el 2021 una facturació de 39 milions d’euros. La previsió d’aquest any se situa en els 110 milions.
A finals de l’any passat, Solar Profit va sortir a borsa per impulsar encara més el creixement de l’empresa i consolidar-se com l’empresa d’autoconsum més gran de l’estat espanyol. De fet, és líder al mercat fotovoltaic amb una quota a nivell estatal del 13% (iniciant la seva activitat el 2020), mentre té a Catalunya l'àrea comercial de més penetració de l'empresa amb una quota del 40%. A més, compta amb oficines pròpies a Catalunya, Balears, Madrid, País Valencià, País Basc, Andalusia i Galícia. La previsió és seguir-ne obrint de noves que ampliïn les existents. “Ara l’expansió de delegacions té més a veure amb una qüestió logística que la d’abastar més territori. En creem on, per logística, ens surt més a compte tenir un centre físic amb un magatzem per, conjuntament amb les obres, poder tenir-los més controlats”, indica Fernández.
“Cada vegada volem ser menys una empresa instal·ladora, tot i que és el nostre mode de facturació, per ser més una empresa de serveis. Estem dins la casa del client i ens hi vinculem durant més de 25 anys, per això volem fer aquesta conversió. Pensem també en altres països, com ara França, que està a un nivell de desenvolupament molt baix, com és el cas d’Espanya, i en Portugal, on ja hi hem fet projectes. Ara mateix, però, hi ha tanta feina a nivell de país, que encara podem créixer més. A curt termini, no tenim previst obrir nous mercats”, rebla Gómez.